IUI wie???

Hoi allemaal,

Vorige week in het ziekenhuis geweest, we kregen de uitslagen van het bloed van mij, alles was perfect, en toen de uitslag van mijn ventje.Helaas niet zo goed, maar goed genoeg om zwanger van te worden, wel met hulp van de dokter maar dat maakt niet uit.Ja had natuurlijk liever op een natuurlijke manier zwanger geraakt, maar ja.

Nu moet mijn ventje eind februari weer zijn zaad inleveren, hopen dat het beter is of hetzelfde gebleven.
Want als het slechter is moeten we gelijk met ivf beginnen en anders gaan ze beginnen met iui.Ik heb zoiets laten we eerst maar beginnen met iui.

Wie heeft er ervaringen met IUI??Wat komt er allemaal bij kijken?

Heb al veel op het internet gelezen maar hoor liever berichten van mensen die het mee hebben gemaakt?

We gaan met frissen moed er weer tegen aan.
Groetjes van Triesje

Hoi Trieske,

ook wij zijn aangewezen op iui 15januari hebben we onze 2e iui gehad helaas is ook deze mis gegaan wel een bevruchting gehad maar helaas geen innesteling maar we blijven hopen de oorzaak ligt niet bij mijn vriend maar bij mijn ik heb vijandigbaarmoeder slijm je bent met iui meer tijd kwijt op het wachten van het zaad in het lab dat duurt bijna 2uur en het inbrengen een kleine 20min doet geen pijn alleen na het inbrengen kan je soms krampjes hebben onder in de buik ik hoop dat het gaat lukken bij jullie het is toch een hele stap vind ik en het moeilijkste wat ik vind zijn die 2 wacht weken die duren dan een eeuwigheid echt maar blijf positief meid het gaat ons lukken al hebben we de hulp van de medici nodig ik wens je heel veel succes wanneer heb je de 1e iui???

groetjes
monique

quote: monique76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2008 18:40:05'));

Hoi Trieske,

ook wij zijn aangewezen op iui 15januari hebben we onze 2e iui gehad helaas is ook deze mis gegaan wel een bevruchting gehad maar helaas geen innesteling maar we blijven hopen de oorzaak ligt niet bij mijn vriend maar bij mijn ik heb vijandigbaarmoeder slijm je bent met iui meer tijd kwijt op het wachten van het zaad in het lab dat duurt bijna 2uur en het inbrengen een kleine 20min doet geen pijn alleen na het inbrengen kan je soms krampjes hebben onder in de buik ik hoop dat het gaat lukken bij jullie het is toch een hele stap vind ik en het moeilijkste wat ik vind zijn die 2 wacht weken die duren dan een eeuwigheid echt maar blijf positief meid het gaat ons lukken al hebben we de hulp van de medici nodig ik wens je heel veel succes wanneer heb je de 1e iui???

groetjes
monique

Hoi Monique

Leuk dat je hebt gereageert!
Wij moeten eerst het volgende zaadonderzoek afwachten, krijgen we 3 maart uitslag van.
En dan gaan ze kijken of het beter, goed of slechter is geworden.
is het beter of hetzelfde gebleven dan gaan ze iui doen en is het slechter geworden dan wil ze ivf gaan doen.
En ik denk ook dat het wachten wel een probleem gaat worden aangezien dat ik erg ongeduldig ben.Maar ja zal wel moeten denk ik.
Ik leef nu ook al 2 jaar in onzekerheid zo van zou het deze maand wel of toch weer niet zo zijn.En het is elke keer niet!

Ik hoop wel als we de uitslag hebben dat we snel kunnen beginnen.Want wachten hebben we lang genoeg gedaan.

Wanneer heb je de volgende iui?
Ik hoop dat je snel zwanger mag raken!

Groetjes van Trieske

hoi trieske
wat spannend meis jeetje dan moet je nog wel even wachten
3maart duurt nog best lang ik hoop zo dat het allemaal positief zal zijn ga in iedere geval duimen voor je .....ja ongeduldig ben ik ook en idd we wachten al zo lang het mag nu welles raak zijn morgen heb ik weer de 3e iui behandeling weer erg spannend
ik wil je heel veel succes wensen met alles en hoplijk mogen jullie wens snel in vervulling gaan

knuffie
monique

Hoi Trieske,

Wij hebben afgelopen woensdag onze 5e IUI behandeling gehad.
De behandeling mag 6x gegeven worden, en ik ben blij dat we straks over kunnen op IVF.
Mijn geveol zegt dat bij ons de kans met IVF veel groter is dan IUI.
Vorige keer 3 volgroeide eitjes en toch geen één bevrucht. We snappen er niets van.

Maar goed, jij wilt weten wat je te wachten staat.
Ik slik Clomid, 5 dagen lang van CD 3, op dag 12 echo en meestal moet ik die dag om 20.00 een Pregnyl spuit. Daarvoor ga ik naar het EHBO post van het ziekenhuis. Je kunt het ook zelf zetten of door een bekende die het kan.
Als de eitjes groot genoeg zijn, maken ze een afspraak met je.
8.30 moet het zaad ingeleverd worden, in het Lab. wordt het "gewassen" en de beste zaadjes worden, een uur of anderhalf uur later,  d.m.v. een slangetje je baarmoeder ingespoten. Via een eendebek word eerst je baarmoedermond geopend, dat voelt even onprettig. Ontspannen blijven, dan lukt het goed. Aandacht niet op je onderlijf richten.
Soms doet het even pijn, ik heb vaak op het einde van de dag wat bruine afscheiding.
Dan 2 weken wachten of je ongi wordt. Liever niet natuurlijk.

Ik wens jullie veel succes met de behandeling.
Hopelijk hoeft het maar 1 keer.

Liefs van Gré,
3 en een haljaar bezig voor eerste kindje

Hallo iedereen!

Monique, jij schreef dat je een keer met IUI wel een bevruchting had maar geen innesteling. Hoe weet je dat?
Ben zelf in de wachtperiode van de 5e poging.

Las hierboven ook een verhaaltje over clomid. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb elke maand een cyclus van 26 dagen, gewoon uit mezelf. Ik moet op dag 11 voor een echo een tot nu toe was het 4 keer zo dat ik op dag 12 een pregnyl injectie moest en op dag 13 de IUI.
Vaak plaatst de gyn een klemmetje op m'n baarmoedermond omdat ik daar een klein "riggeltje" schijn te hebben en het slangetje er niet in gaat... Dat klemmetje is geen pretje.

Terug
Bovenaan