IUI zonder hormonen, ervaringen?

Beste dames,

Een paar jaar geleden ben ik zwanger geworden door IUI met hormonen. We hebben een fantastische dochter en vorig jaar zijn we weer in het ziekenhuis terecht gekomen omdat we heel graag willen proberen om een 2de kindje te krijgen.

Ons ‘probleem’ is dat het sperma van mijn man niet van super kwaliteit is en wat goed is word door mijn lichaam direct gedood. Dus IUI is een helemooie manier om dit te ondervangen. We mogen direct beginnen, super blij, maar dan zonder hormonen. Op zich fijn maar ik ben zo bang dat we mijn ovulatie missen.

Ik krijg urinetesten mee en aan de hand daarvan word de inseminatiedag bepaald. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik krijg nog meer voorlichting maar wil mij alvast goed voorbereiden.
 
Ik heb iui met donorzaad gehad zonder hormonen dus in principe vergelijkbaar.
ik ging vanaf dag 11 testen tot ik mijn ovulatie had iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op de dag dat ik een positieve test had belde ik en dan kon ik de andere dag terecht voor de behandeling. 
Ik was de 6e poging zwanger en ik vond dat best nog snel eerlijk gezegd aangezien ik al wat “ouder” ben, 40 destijds en aangezien donorzaad ook nog eens uit de vriezer komt en dus minder van kwaliteit zou zijn.
in het begin had ik moeite mee de dag erna pas naar het ziekenhuis aangezien ik het gevoel had dat ik steeds te laat was dus hebben ze me 1 maand in het oog gehouden rond de ovulatie met bloedtesten en dat klopte wel met de testen. Op het moment dat je eisprong hebt willen ze het moment pakken dat het richting baarmoeder gaat dus daarom “later” achteraf logisch maar als je er middenin zit twijfel je aan veel dingen en slaat de onzekerheid toe. 
Al met al blijft het toch intensief je bent er veel mee bezig maar als je dan zwanger mag worden is dat het meer dan waard! 
 
 
 
Terug
Bovenaan