IUI zonder hormonen

Hai meiden,

Ik lees regelmatig met jullie mee, en ik leef nog meer mee, want we zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje. Wij zijn bijna 2 jaar bezig, en hebben 1x IUI gehad met Puregon en Pregnyl spuiten. Nu ben ik (door onze verhuizing) naar een ander ziekenhuis gegaan (Erasmus in R'dam) en daar gebruiken ze geen hormonen omdat ze het risico te groot vinden op een meerling. Ze vertelden mij dat de kans om zwanger te worden er niet groter door wordt. Het gaat dus gewoon in je normale cyclus, als je tenminste een goeie eisprong hebt. Heeft iemand ervaring met IUI zonder hormonen en  ook ervaringen met het Erasmus ZH zijn welkom!

Groetjes van Lique

Hoi Lique,

Ik lees ook al een tijdje mee op dit forum. Net als jij ben ik onder behandeling bij het Erasmus MC. Volgende week heb ik daar  mijn eerste IUI. Ze hebben mij ook verteld dat het niet zoveel uitmaakt of je met of zonder hormonen de IUI doet. Ik vind het eigenlijk  wel fijn dat ik geen hormomen hoef te gaan spuiten. Mijn cyclus is vrij regelmatig dus het moment van de eisprong is goed te bepalen met de ovulatietests.
Gisteren  is er  een uitgangsecho gemaakt, dat doen ze altijd als je start met IUI. Het zag er allemaal goed uit dus komend weekend kan ik beginnen met de ovulatietests. Ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat het snel lukt! Volgens mij is het Erasmus MC een prima ziekenhuis dus ik heb er wel  vertrouwen in. Jij ook veel  sterkte.  

Groetjes,
Sidney

Hoi Meiden,

Ik ben onder behandeling bij het UMC utrecht wat samen met het erasmus en nog een ziekenhuis de besten van Nederland zijn op fertilliteitsgebied.  Jullie zijn dus in goede handen! Ik heb een aantal IUI's zonder hormonen gehad.
Ik vind het ook erg prettig dat ze voor kwaliteit gaan en dus niet voor kwantiteit. Ik heb eerst in een ander ziekenhuis gelopen en daar waren ze gewoon minder proffesioneel ingericht en hadden ze bv geen capaciteit om bij iedereen bloed te prikken om je eisprong te traceren dus gaven ze me ook hormonen om te timen. Daarnaast ging het ook heel anders voor wat betreft het gedeelte van mijn man. (ben voor de eerste IUI overgestapt) Omdat er niets mis is met mijn eisprong wordt er nu vanaf dag 10 van mijn cylcus bloed geprikt en als ze mijn piek zien krijg ik IUI. Heel nauwkeurig dus.
Het grote voordeel vind ik dat het zonder hormonen een stuk minder belastend is. Het is zeker niet gezond om extra hormonen toe te dienen als het niet absoluut noodzakelijk is. Als het niet anders kan tja..

Ik wens jullie heel veel succes! en als er vragen zijn...shoot!

gr.Inge

Terug
Bovenaan