IUI

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik ben nieuw hier en er gaat een wereld voor me open op internet als het gaat om allerlei ervaringen en informatie over vrouwen die zwanger proberen te worden.

Mijn partner en ik zijn na twee jaar zelf proberen naar de huisarts gestapt en zijn doorverwezen naar de polikliniek fertiliteit van een ziekenhuis bij ons in de buurt. Na wat testjes blijkt dat ons "probleem" onverklaarbaar is. Alles is goed en in theorie zouden we gewoon zwanger moeten kunnen worden. Desalniettemin zijn we van start gegaan met IUI. Ik heb een zeer regelmatige cyclus en wordt altijd ongesteld. We roken en drinken allebei niet. Toch kreeg ik van het ziekenhuis clomid. Dit slik ik vijf dagen en tijdens de follikelmeting zagen we bij ronde 1 twee rijpe eitcellen. De eerste poging heeft niet geresulteerd in een zwangerschap. Ik werd na twee dagen over tijd te zijn ongesteld.

Tijdens ronde 1 kreeg een spuit ovitrelle mee naar huis en heb door de hormonen vrij snel na de IUI constante misselijkheid ervaren en vaak gedacht (of gewild) dat ik zwanger was. Zo een drie dagen voor mijn menstruatie zich aandiende had ik enorm last van lage rugpijn. Normaliter, vooral als puber, menstrueer ik redelijk heftig. Lage rugpijn, buikpijn, misselijkheid, maar dat allemaal op dag 1 van mijn menstruatie en na een pijnstiller trekt dat allemaal weg. Nu, was mijn lichaam enigszins in de war, denk ik.

Inmiddels heb ik plaatsgenomen op het wachtbankje na IUI ronde 2. Dit keer vond ik de inseminatie al redelijk pijnlijk, waarop de gynaecoloog zei dat ik gewoon gevoelig was en dat vrouwen zelden wat voelen. Prima, die ochtend ging ik naar huis zonder klachten. Nu is mijn IUI een week geleden en heb ik sinds twee dagen extreme last van lage rugpijn. Bij deze ronde geen misselijkheid en probeer ik ook niet bij elke ongemak of kramp te denken dat ik mogelijk zwanger zou zijn / of aan het worden ben. Ik verbaas me alleen over die lage rugpijn. Ik slaap er nu dus ook slecht door en vraag me af of er een relatie is tussen de IUI en de lage rugpijn en of anderen dit ook ervaren? Ook vraag ik me af of er dames zijn die hebben getest om te zien hoe lang het duurde voordat Ovitrelle uit hun systeem was?

Ik zou niet teveel hopen dat het gelukt is, dan is de klap alleen maar groter als het niet zo is. Ik heb 6x een iui gehad en iedere keer weer andere bijwerkingen van de hormonen die ik slikte of spoot. Ik maakte mezelf daardoor helemaal gek en was elke keer zwaar teleurgesteld.  
Natuurlijk hoop ik dat je binnenkort een positieve test in je handen hebt hoor. Succes!  

Terug
Bovenaan