IUI

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve allemaal!!!

Gisteren naar de gyn geweest voor de afspraak na de kijkoperatie....
We hadden verwacht dat we een half jaar naar huis gestuurd zouden worden, maar nee hoor.... we komen in aanmerking voor IUI...

Niet verwacht.. en moet dus ook ff aan het idee wennen...we willen eigenlijk dat het op de "natuurlijke" weg kan...

M'n mannetje moet ook ff aan alles wennen... stelde zelfs voor om 1 a 2 maanden zelf te proberen omdat er geen aanwijsbare oorzaak te vinden was, maar ik wil alle mogelijkheden benutten om snel moeder te worden.

Het idee om nog twee maanden aan te tobben en weeeer die teleurstelling... daar heb ik geen zin meer in...
Er zijn mensen die ons willen helpen en middelen om een obstakel over te slaan, dus ben ik bang dat als ik die twee keer "proberen" toch weer ongi wordt... ik echt baal... dan denken we.. hadden we maar......

M'n mannetje wil ik ook niets opdringen... hij moet uiteindelijk ook achter de beslissing staan... We hadden dit allebei niet verwacht... ik heb me wel verdiept in de mogelijkheden, maar nou word het voor 't echie heh... da's toch ff wat anders.. Ik weiger mezelf "minder Vruchtbaar" te noemen totdat het tegendeel bewezen is.... maar ben wel bereid om alle mogelijkheden te pakken die me geboden worden om zwanger te raken.... Ze noemen dit een onbergrepen vruchtbaarheidsstoornis en maar 10% van de stellen heeft dit (ja hoor wat hebben we een mazzel).

M'n mannetje is vooral bang dat er iets mis gaat met het ingeleverde zaad, bang dat er potjes verwisseld worden ofzo hahaha... snap dat wel hoor, zijn gevoel, maarja je moet toch wel vertrouwen hebben in de medici heh... anders hadden we niet naar het zh hoeven gaan.

Heeft iemand van jullie ervaring met IUI??? Ik zou graag iets meer te weten komen van ervaringen van mensen die dit doorgemaakt hebben...

Normaal stel ik dit soort vragen op het andere forum, maar daar is het nu zo rustig....
Alvast bedankt...
Lill.

Hey Lill!

Ook ik weet sinds een paar dagen dat we in aanmerking komen voor IUI.
Inderdaad een domper als het niet natuurlijk kan, maar als dit een oplossing kan zijn: Graag!
We willen toch nog graag even een paar maanden proberen, voordat we daadwerkelijk overstappen naar IUI.

Het enige wat ik erover kan vertellen is, dat je een aantal dagen naar het zieknhuis moet (een paar momenten, geen dagen..)om via inwendige echo te bekijken hoever je eisprong is. Als het goede moment daar is, moet je samen naar het zieknhuis komen en mag je man zijn zaad inleveren. Binnen een uur plaatsen ze dat dan direct in de baarmoeder.
Dat geeft dan dus ook de grootste kans van slagen!
Heel veel succes ermee en ik blijf graag op de hoogte.

Liefs,

Ginger

Hee Ginger,

Fijn dat je zo snel reageerd!

Wij willen eigenijk ook wel een paar keer zelf proberen, maar door die kijkoperatie zijn mijn eileiders een halfjaar extra actief en dat verhoogd de kans weer van de IUI....

Waarom komen jullie ervoor in aanmerking?
Heb jij ook een kijkoperatie gehad?

Kunnen jullie ook zo snel terecht als je dat wel zou willen? je hoort weleens dat er wachtlijsten zijn...

Wij willen vanavond de beslissing nemen samen, omdat ik dan morgen een afspraak moet maken bij de gyn, en een machtiging voor het ziekenfonds, dan wordt het 100% vergoed.

Liefs Lill

Hoi Lill,

Ik kom voor IUI in aanmerking, omdat ik last heb van Fovale Vulvitis. Kort uitgelegd: een chronische ontsteking aan de vagina. Ik heb twee jaar geen gemeenschap kunnen hebben... Ik ben hieraan geopereerd en het gaat nu redelijk. In die zin: ik kan eens per week gemeenschap hebben, anders verga ik van de pijn.
Je snapt wel dat bevruchting dan een echte toevalstreffer zou moeten worden!
We houden natuurlijk rekening met de eisprong, maar dan nog.
Ik loop i.v.m. die FV al bij een gyn.
Ik heb geen kijkoperatie gehad en weet ook niet of we wel vruchtbaar zijn. De pijn bij gemeenschap is dan ook de enige reden voor IUI. Mocht dat later niet werken, kijken we alsnog naar vruchtbaarheid.
We zitten nu in onze 5e ronde. (NOD = 6 september). We hebben besloten dat we in elk geval afwachten tot ronde 10 en dan de stap naar ziekenhuis zetten.
Inderdaad ook omdat we het graag het liefst op een natuurlijke manier zouden willen doen.
Hopelijk hebben we veel geluk, anders toch m.b.v. de medische wereld.

Heel veel succes!

Veel liefs,

Ginger

Hoi Lill,

Ik heb geen ervaringen met IUI maar wil jullie wel heel succes wensen met jullie keuze en hopelijk pakt het positief voor jullie uit !!!!!!!!!!!

Veel liefs Biaggi

Terug
Bovenaan