IUI

A

Anoniem

Guest
<p>Afgelopen dinsdag na veel afwijzingen en teleurstellingen eindelijk groen advies gekregen en meteen mogen beginnen met de IUI behandeling. Sinds dinsdag spuit ik nu elke avond 75IE  Gonal-F en moet ik volgende week dinsdag terugkomen om te kijken hoeveel eitjes er zijn en of dat het juist gaat allemaal.</p><p> </p><p>Nu is voor mij alles helemaal onbekend en heb ik geen idee wat mij allemaal nog te wachten staat, daarom ook mijn vraag aan jullie; wat waren jullie ervaringen?! </p>

Hier is nog steeds de afdeling niet open vreemd want overal in het land mogen ze weer beginnen... 

Vorige jaar heb ik 4 iui behandeling  gehad waarvan 2 niet door ging door overstimulatie. Binnenkort mag ik weer beginnen. 

Hoi wat fijn dat je kan starten. Z-brandt raar dat deze nog niet open is... Wellicht is het te druk nog vanwege COVID-19. Ik zou informeren, merk dat je soms sowieso we een beetje assertief moet zijn met van dit soort instanties om behandelingen voort te kunnen zetten. 
Ik zal je mijn ervaring delen: zit inmiddels in ronde 3, op dag 14 na de insemenatie. IUI met gebruik van CLOMID (pillen die je van cyclusdag 3 t/m 7 slikt om ei productie te stimuleren/bevorderen) en ovitrelle en als extra ondersteuning dit keer utrogestan (progestoron) capsules. 
Ik heb gister dag 13 voor het eerst getest (tegen advies van zkh in is nl dag 16 na insemenatie) en kreeg een valse positieve test, want vandaag is deze weer omo wit. Dikke kans dat dit komt door ovitrelle spuit (zit Hcg in). Flinke dobber dus. Ben samen met mijn partner inmiddels 2,5 jaar bezig waarvan dus 3 iui rondes. 
Ik hoop bij jou meer geluk deze ronde. Geeft ons allemaal hoop een succes verhaal. 
groetjes Leine

Volgende week mag ik dan eindelijk beginnen met mijn eerste iui behandeling!?

Dag allemaal, 
Ook ik ga volgende week (als ik ongesteld word) beginnen met IUI (gonal F en ovitrelle injecties). De eerste keer, want ook bij mij helaas uitgesteld door Corona. 
We zijn nu 21 maanden aan het proberen. 
Ik heb begrepen dat IUI de kans iets verhoogt, maar nu ook weer niet zóveel, waarschijnlijk afhankelijk van de reden van verminderde vruchtbaarheid. Spannend dus.
Bij ons is de reden in ieder geval nooit gevonden. 
Hoe is dat bij jullie? 
Groetjes 

Bij ons is er ook geen duidelijke oorzaak en dan is de kans op een spontane zwangerschap 20% en bij iui nog geen 20% maar na 19 rondes heb je die hoop natuurlijk een beetje verloren 

Bij ons ook nooit een duidelijke oorzaak gevonden. Onverklaarbaar, waarom het nog niet is gelukt na 2,5 jaar. Te gestressed hoor je vaak, ja dat wordt je ook wel van dit proces... helpt allemaal niet echt mee zeg maar. Ik zit momenteel in de 4e ronde en mag a.s. donderdag testen. Iemand nog meer in wachtstand? 

Terug
Bovenaan