IUI

Hoi meiden,
ik kom van het zwanger worden forum en heb gisteren gehoord bij de gyn dat we zeer w.s niet op de "gewone"manier een kindje kunnen krijgen,helaas. het zaad van mijn vriend is niet goed.
nu wil hij direct starten(zodra ik ongi wordt) met IUI,maar ondanks dat hij het wil proberen denkt hij dat het toch IVF wordt.
heeft iemand ervaring met IUI??? weet ongeveer hoe het in zijn werk gaat,maar is het pijnlijk etc.(ik krijg 5 behandelingen en als het niet lukt dan IVF.
alvast bedankt voor jullie reacties!
gr. petra

Hoi Petra,

De behandeling kan per ziekenhuis verschillen. Sommige krijgen een hormoon voorgeschreven andere niet. Ik ken gevallen waarbij jezelf via ovulatietesten je eisprong in de gaten moet houden en dan wanneer je een positieve test hebt, moet je bellen en kan je de volgende dag terecht.
Zelf heb ik het medicijn Clomid voorgeschreven gekregen. Niet omdat ik het nodig heb, maar het schijnt kansverhogend te werken. Als ik ongi ben, moet ik meteen bellen met het ziekenhuis voor een inwendige echo (niet pijnlijk) op dag 10/11 (soms 12), dan kijken ze hoe groot de eitjes zijn. Soms moet je nog een keer komen. Wanneer de eitjes groot genoeg zijn, moet ik 's avonds om 22.00 uur een injectie Pregnyl zetten om zo de eisprong op te wekken. Na deze injectie duurt het 36-40 uur voor het eitje(s) springt. Na zo'n 34 uur na de injectie vindt dan de inseminatie plaats. Je krijgt dan de gebruikelijke eendebek naar binnen, dit vindt ik eigenlijk het naarste van heel de inseminatie. Dan brengen ze een klein slangetje met spuit naar binnen (je zou een klein krampje kunnnen voelen) en dan spuiten ze het bewerkte sperma naar binnen. Ik heb het als geheel pijnloos ervaren. Ik vond het hetzelfde als een uitstrijkje eigenlijk.

Hopelijk stelt dit je je een beetje gerust.

Succes!

Groetjes
Mariska V

Hoi Petra,

Welkom hier. Jammer voor julllie dat je te horen hebt gekregen dat de zaadkwaliteit niet optimaal is...
Maar met IUI zijn daar goede resultaten mee te boeken. Kijk anders eens op de sites van Freya.nl of fertiliteitsnet.nl
daar kun je alles uitgebreid lezen over IUI en ook IVF.

Succes ermee.
gr. Suus

Hoi Petra,

Mijn man heeft te weinig zaad en daardoor komen we ook in aanmerking voor IUI. In eerste instantie IVF maar ik ben geopereerd waardoor ik nu wel goed geschikt ben bevonden en we het met IUI mogen proberen. Ik hoor van iedereen dat het een stuk minder ingrijpend is dan IVF. Ik ken helaas niet heel veel succesgevallen maar hier op het forum was er iemand die meteen bij de eerste IUI zwanger was. Blijven hopen dus!
Succes!
gr.Inge

Hoi Petra, Ik wist dat je vandaag naar de gyn moest dus ik dacht ff kijken of er nog nieuws is, maar helaas heb je geen goede berichten. Wel fijn dat je het dan nu maar weet, want anders had je nog een half jaar ws zonder resultaten het zelf geprobeerd. Ik hoop echt dat IUI de oplossing voor je is en dat je niet te lang in de medische molen hoeft te zitten. Sterkte meid!

he petra,
wat een vervelend nieuws voor jullie. wel fijn dat je t vrij snel weet. ik hoop dat de iui voldoende is en de ivf niet nodig blijkt te zijn! als ik zo het verhaal van Mariska lees klinkt het niet zo heel vervelend het iui-traject. Maar zoals bij al deze dingen is het waarschijnlijk geestelijk het zwaarste...ik hoop dat t meevalt! sterkte, lis

Hoi Petra,

Ik heb vorig jaar al 6 x IUI gehad met hormoonstimulatei van PUREGON.Ik ben op dit moment aan het stimuleren voor IVF nr 3 en ik kan je zeker zeggen dat een inseminatie helemaal geen pijn doet(ik dacht dit ergens gelezen te hebben dat je dit dacht)Wat raar trouwens dat de gyn toch IUI wil proberen terwijl hij nu al denkt aan IVF.Ik hoop natuurlijk dat IUI lukt bij jullie en natuurlijk snel een positief resultaat!!

Groetjes Tamara

hoi tamara,ja idd.dat dacht ik later ook... maar goed wie weet lukt het zo wel.zal het nog wel een ker navragen.ws bedoelde hij dat er nog een andere mogelijkheid was al bracht hij het wel zo dat IUI mischien niet zou helpen.
dank je wel voor je reactie.
ik hoop dat je nu zwanger wordt; mijn oom en tante hebben een 3 ling, nu inmiddels 10 jaar, gekregen met ivf (2e keer)
succes!

Terug
Bovenaan