IUI

Hallo Lill, en alle anderen,

Hier ben ik dan eindelijk weer. Heb maandag ook het tasje met de spuit, de instructie cd en weet ik wat nog meer meegekregen van van gyn. Wij hebben nog 2 spontane kansen en willen in de herfstvakantie beginnen met het grote werk. Dan gaan we er lekker een weekje tussenuit, nemen heel de zooi mee en kunnen we op ons gemakje aan de eerste poging beginnen.

Lill, wat moet jij gaan spuiten? Ik heb Puregon en Pregnyl gekregen. Ook wij moesten een verklaring + indicatie aanvragen. Dus, dank u, dank u, voor de tip! Zijn jullie toevalling ook via de Politie verzekerd? DGVP?

Heb ook aan de gyn gevraagd wat die hormonen eigenlijk voor de kleine doen? Er is een groot onderzoek geweest naar de gevolgen voor het kind op latere leeftijd, maar hier is niets uitgekomen. Heb ook gevraagd of de eerste KI/IVF kinderen al kinderen hebben, maar dat is dus niet, dus daar is niets over bekend. Ik heb meteen zo'n beeld van DES-dochters, ook al weet ik niet wat het precies inhoudt, maar toch is er nog wel een stemmetje in m'n hoofd wat zegt 'dit is niet helemaal zoals het hoort!'

Hoe gaan jullie trouwens om met het wel of niet vertellen van je plannen? Zeggen jullie tegen iedereen dat je een behandeling gaat ondergaan, of houden jullie het voor jezelf. Ik vind dat best moeilijk. Mijn mannetje heeft zoiets van; ik heb niet zo'n behoefte om het rond te vertellen, maar als jij dat wel wil dan moet je dat gewoon doen. Oke, dan is de beslissing dus aan mij, vind ik niet tof, omdat ik het eigenlijk niet weet, heb geen zin in vragen als; en.. is het gelukt? maar toch wil ik er af en toe wel over kunnen lullen. Nu weet alleen een goede vriendin van onze plannen. Moet eerst ook nog maar eens zien of het allemaal wel vergoed wordt, anders hebben we geloof ik wel een probleem. 500 Euro per keer en dan 6 keer, is toch wel erg veel geld.

Ik vond het verhaal van KYRA wel hoopgevend. Wat is toch het geheim waarom het dan in eens toch lukt? Als we dat met z'n allen eens zouden weten!! Dan hoeven we ons niet druk te maken om al die medische zooi!

Ben benieuwd naar jullie reacties en blijf fanatiek de site bekijken!

x Puck

Hoi Puck,
Wij gaan dus de 16e starten met IUI,maar vooralsnog zonder hormonen,ben zeer benieuwd,ook naar jullie ervaringen.
Wij hebben het al snel verteld in de omgeving,ook omdat mensen er naar vroegen en ik ben een week lang thuis geweest van mijn werk.(een paar weken misselijk,duizelig etc en dat kwam door mijn rare ongi's)
En ik moet nu redelijk vaak naar het zhs vd behandeling en daarvoor de onderzoeken,dus dat gaat opvallen. Gelukkig werk ik op een kdv en daar begrijpen ze het absoluut.ook door ervaringen van collega's waarbij het zwanger worden niet echt vanzelf ging.

succes met alles!
gr. petra

Hallo Puck,

Spannend allemaal hoor! Ik heb het op m'n werk wel verteld dat we met IUI bezig waren. Dit was maar goed ook want ik slikte chlomid (op het laatst 3 pillen) waar ik nogal heftig op reageerde. Doordat iedereen van de behandeling op de hoogte was hebben ze altijd veel begrip getoond, wat erg fijn is als je niet zo happy bent. Nu hoor je ook heel vaak van mensen die echt helemaal nergens last van hebben en het goed in kunnen passen in het werk (qua tijden ed) dus ... kort samengevat: doe wat je het beste gevoel geeft!

Succes!!

Liefs Pip

Terug
Bovenaan