IUI

Hai allemaal,
Ik vond jullie vandaag op internet op het werk.Ik ben 34 jaar en wij zijn 2 jaar bezig om zwanger te worden. Alle tests gedaan. En we gaan nu voor IUI, 28 jan hebben we een intake gesprek.
Bij mij is alles goed alleen het sperma van mijn man is niet zo goed qau bewegelijkheid. Heeft er iemand ervaring met IUI, ik hoef nog geen hormonen te slikken. Hoe gaat dat in zijn werk en wat is de kans van slagen?
Fijn dat deze site bestaat!
liefs ilona

Hoi Ilona,

Welkom op het forum!! Wij zitten een klein beetje in hetzelfde schuitje.
Hormonen gebruiken ze bij IUI als je geen goede eisprong hebt. Aangezien het bij jullie aan je man ligt is dit niet nodig. Als het zonder hormonen niet lukt na een aantal keer dan gaan ze het wel met hormonen proberen.
Wij zouden in sept. de eerste IUI hebben maar uiteindelijk wordt dat binnen nu en een maand of 2. (lang verhaal)
Het zaad van mijn man is te weinig maar wel goed beweeglijk. Daarom dus ook IUI voor ons. Mijn eileiders hebben dichtgezeten maar door een operatie is er nu 1 open en dat is voldoende.

Succes!
gr.Inge

Hoi Dames!!

Ik ben Natalie en ben bijna 30 jaar. wij hebben er 2 1/2 over gedaan om zwanger te raken en nu mogen we het van de daken schreeuwen: wij zijn al 16 1/2 week zwanger en alles gaat goed!! Om even het onderwerp IUI terug te komen, bij ons was het onverklaarbaar waarom het niet wilde lukken. Zowel mijn vriend als ik zijn gezond en dus stond ons niks in de weg. dmv hormoonspuiten om goed wat eitjes aan te maken en dan nog een extra spuit om een eisprong op te wekken hebben wij 6 oktober 2004 onze eerste iui gehad. Mijn vriend moest zijn zaad s'ochtends bij het ziekenhuis inleveren en om 11.30 uur werd het bij (mij dmv een slangetje met daar aan een spuitje) naar binnen gebracht. Tja en dan is het twee weken lang wachten..ze hadden ons van te voren aan gegeven dat de eerste IUI behandeling vaak niet zal slagen, maar hier zit toch iemand waar het wel direct na 1 x al gelukt is!! Meiden ik wens jullie heel veel sterkte in deze onzekere weken, mischien een tip van deze kant, wij zijn een paar dagen naar Londen gegaan( 2 weken na de IUI) in de periode dat ik wel of niet ongesteld moest worden, thuis zitten afwachten kon ik niet, werd helemaal gek van de spanning. Juist dan weg te gaan heeft ons erg goed gedaan!!

Succes en ik zal af en toe eens kijken hoe het met jullie gaat..ZET M OP!!

Hallo,

Wij zijn na vier jaar en 4 IUI pogingen zwanger geworden. Op dit moment is ons dochtertje alweer 6 maanden. Het kan dus echt wel lukken met IUI. Geef de moed niet op. Neem wel af en toe een pauze en probeer het niet je leven te laten beheersen.
Bij ons was er niet echt een oorzaak te vinden. Ik heb inderdaad ook hormomen gespoten en een extra spuit om de eisprong te sturen zodat ze precies weten wanneer er geïnsemineerd moet worden. Het valt allemaal best mee. (ook als het de 1e keer niet slaagt) Succes ermee!

gr,
Mikki ( mama van Isa )
Succes!

Terug
Bovenaan