iui

ik heb het er al een keer opgezet en hoop echt dat iemand mee kan antwoorden. er zijn aan de lijsten de zien dat er vrouwen zijn die hun eerste iui al achter de rug hebben.

ik zal me even voor stellen.
ik ben davinia en 25 jaar.en me bijna man(gaan in juni trouwen) is 34. en we zijn al 2 jaar bezig met een kindje maken.
maar door in de medicemolen in te gaan kwamen we er achter dat me vriend slecht zaad heb.
maar wel goed voor iui.
nu hebben we binnen kort een intake gesprek voor iui maar wie kan me vertellen wat dat inhoud en wat de stappen er na zijn.ik weet van een vriendin die 3 keer iui heb gehad en nu 7 maanden zwanger is dat het best een last kan zijn elke keer naar ziekehuis. wie kan me er meer over vertellen wanneer moet je naar het ziekenhuis en hoevaak enzevoort?

alvast bedankt davinia

Hoi Davinia,
Ik ben inmiddels 9 maanden zwanger (was de 9e uitgerekend)van de eerste poging IUI!!! (een streekziekenhuis vond zelfs inseminatie voor ons geen optie, toen zijn we naar academisch ziekenhuis gegaan!)Wij hebben dat gehad in het Erasmus MC Rotterdam. Bij ons ging het zo:

ongeveer 10 dagen na mensturatie inwendige echo gehad om te kijken of er een eitje zat.

Testen meegekregen om te meten wanneer je je eisprong kunt verwachten.

Op het moment dat de test positief kleurde (werkt hetzelfde als zwangerschapstest) bellen met zh om een afspraak te maken voor de volgende ochtend.

de volgende ochtend vroeg naar ziekenhuis om manlief een potje te laten vullen, ongeveer twee uur later volgt dan de inseminatie.

En dan wachten of je ongesteld wordt ja of nee. Zo ja, dan begin je weer van voor af aan.

Ik wens je veel succes! (ik heb verder trouwens geen hormoonbehandelingen o.i.d gehad) Houd moed want de wetenschap staat niet voor niks!

An

Terug
Bovenaan