IUI ????

hallo meiden wij gaan starten met IUI, en nu wilde ik vragen wie van jullie ook dit heeft gedaan of doet en op de hoeveelste keer jullie nu al zitten,
 en misschien dat er iemand hier leest die inmiddels al zwanger is geworden met IUI??
want ik hoor overal dat IUI dus eigenlijk niks is???? dat je beter meteen ivf kan doen?? want van IUI wordt je niet zwanger zeggen ze dan?? laat iemand anders hier dan pos berichten zetten over het IUI gebeuren!!
hoop snel iemand te horen??

dikke kus van wendy

Hoi Wendy,

je kan het allicht proberen. er zijn mensen waarbij het wel lukt en mensen die er geen baat bij hebben. wij hebben er 3 gedaan waarvan 2 echt uitgevoerd konden worden want 1 keer was het zaad te slecht om terug te plaatsen. wij kregen toen te horen dat we hooguit 5% kans zouden hebben met ivf. maar aangezien het voor ons tweede kindje was en we bij de eerste geen problemen hebben gehad hebben we het niet gedaan want we vonden het te ingrijpend dus we hebben het zwanger worden van ons tweede kindje naast ons neer gelegd. en nu nu ben ik toch na 4.5 jaar spontaan zwanger geraakt ik krijg dinsdag mijn eerste echo om te kijken hoever ik ben. maar de keus is aan jullie die kan ik niet voor je maken. succes

gr. linda

Hoi Wendy,

Hier iemand met een positief verhaal over IUI.
Ik ben zwanger geworden van onze 3e IUI.
Denk dat het slagingspercentage ook erg afhankelijk is van de oorzaak waarom het niet wil lukken, bij ons was dit vijandig slijm.
Heb jouw verhaal wel een beetje gevolgd en er is bij jullie niet echt een oorzaak aan te wijzen geloof ik?
Voordeel is wel dat het veel minder "zwaar" is dan IVF, nadeel is dat het hiermee misschien niet lukt en je wilt natuurlijk zo snel mogelijk zwanger raken.
Mijn advies: ga voor de behandeling waar jij/jullie het beste gevoel bij hebben !
En als je met IUI gaat beginnen en je ziet het na een paar keer niet zitten kan je natuurlijk ook nog met je gyn gaan praten of je niet toch nog kunt overstappen naar IVF.
Ik hoop dat het snel mag lukken !

Liefs, Cath

Hoi Wendy,

Ik heb hier ook een hele tijd rondgehangen en ben intussen de apetrotse mama van de 4 mnd oude Tessa.
Tessa is ons wondertje van de 1ste IVF-poging.

Voordat we aan IVF begonnen hebben wij ook IUI (hormoongestimuleerd) gehad. De reden bij ons was slecht zaad.  
Van de 1ste IUI ben ik zwanger geworden  maar is helaas uitgelopen op een miskraam na 6,5 wk.
Daarna is het ons helaas  via IUI niet meer gelukt  en zijn we verder gegaan met IVF waar ik gelukkig van de 1ste poging weer zwanger van ben geworden.

Maar....toch 1x zwanger geweest van IUI dus het kan wel, moed houden dus.

Hopelijk lukt het jou ook....succes.

Kruimel (mama van Tessa 18-10-07)

hallo meiden, bij ons is alles goed!!! mijn man zijn zaad is perfect en bij mij is ook niks te vinden, en ik ben twee keer meteen zwanger geraakt!! eerste zwangerschap is op een dood geboren kindje gelopen met de 26 weken,en toen erna ben ik weer meteen zwanger  geraakt van een mooie meid die nu alweer 5,5 is.  daarom  heeft de gyn nu een heel groot vraagteken bij mij neer gezet,waarom het nu niet wil lukken??
en daarom ons ook nu de keuze gegeven wat we willen of eerst IUI proberen en daarna   met IVF verder gaan, of meteen IVF?? of ik mag ook eerst naar IVF centrum voor een second opinen??  maar ik vind IVF zo eng meteen daarom heb ik eigenlijk gekozen voor IUI!! maar ja je weet nooit iets zeker he!! misschien heb ik maar een klein duwtje in de   rug nodig!! hoop het, hoop ook stiekum dat het allemaal niet nodig is  dat ik dan als nog deze maand zwanger ben geraakt!! nog een weekje wachten en dan weten we het weer!!

hou jullie op de hoogte meiden alvast kei bedankt voor jullie verhalen!!  
iedereen heel veel succes,
dikke kus  van mij,

Hoi Wendy,

Wij hebben ook even getwijfeld, maar zijn toch begonnen bij IUI. We zijn inmiddels al bezig met poging 3, en hoop toch echt op 3 maal scheepsrecht.
Afgelopen zaterdag  zijn dus voor de derde keer de zwemmers geplaatst.
en nu weer wachten, wachten en nog meer wachten......................

toevallig hebben we het vorige week met de gyn gehad over het stoppen met IUI en beginnen met IVF, hij raadde ons aan om toch de 6 pogingen, ik hoop niet dat het nodig is, te proberen. en daarna pas aan IVF te beginnen. maar dat is denk ik per persoon verschillend.

ik denk dat het belangrijk is dat je doet waar je een goed gevoel bij hebt.
en als je twijfelt of iets anders wil, het gewoon overlegd met de gyn.
zodat je achter je keuze staat, en blijft staan.

succes,

Groetjes Saarj

Hai,

SaarJ wat fijn om weer wat van je te horen, je bent hier een tijdje niet geweest of niet? Ik reageer ook niet meer zoveel al lees ik nog wel vaak mee.

Ik ga ook poging 3 voor IUI in al doe ik er al wel 6 maanden over. Mijn linker eileider zit dicht dus heb ik maar 1 keer in de 2 maanden een IUI.  

Vandaag weer ongi geworden maar dat wist ik al wel want mijn eitje zat links. Volgende week vrijdag kan ik weer voor een follikelmeting en dan maar hopen dat het eitje rechts zit voor poging 3.

Dat is dan ook mijn laatste IUI want als deze niet lukt dan gaan we waarschijnlijk voor IVF omdat ik in juli 36 wordt en ik anders bij 6 pogingen IUI  eind van dit  jaar uitkom en de gyn vond dat gezien mijn leeftijd te lang duren.

Voor iedereen op het wachtbankje heel veel succes en mijn duimen draaien overuren.

Veel liefs
Nataly  

Hai Depri en de rest!

Ik ben 29 en al 2 jaar bezig zwanger te worden. Na alle testen bleek dat mijn vriend en ik helemaal tip top in orde waren. Een half jaartje later zijn we gestart met IUI en we zitten nu in de wachtperiode van de 6e poging...

Zelf ben ik blij dat we eerst zo'n 10 IUI behandelingen ondergaan voordat we met IVF beginnen. Hoewel we ervan uitgaan dat we deze niet nodig zullen hebben!

IVF lijkt ons veel zwaarder. Niet alleen krijg ik dan veel hormonen, je moet ook op een wachtlijst. De behandelingen zelf zijn geen pretje en het is vaak niet in de buurt. Bovendien lijkt het ons veel heftiger, als er genoeg eitjes zijn moet er nog wel een bevruchting plaats vinden, en als er een bevruchting is moet het nog nestelen... een emotionele achtbaan!
Nu gaan we per cyclus 1 keer voor een echo en 1 keer voor de inseminatie naar ons eigen ziekenhuis. We staan binnen een kwartier weer buiten en je hebt maar 1 keer per cyclus een D-day, is het gelukt of niet.... Emotioneel is dit voor mij al zwaar, vooral de laatste week.

Ons is verteld dat je per keer IUI gem. 13% kans hebt. En aangezien wij helemaal ok zijn zal dat bij ons nog iets hoger kunnen liggen. Landelijk is 25% van de stellen na IUI zwanger.

Veel succes met de keuze en behandeling(en). Ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Terug
Bovenaan