IVF-EEN AANTAL VRAGEN

Hoi meiden,

Gister kreeg ik de brief vh ziekenhuis dat wij aan de beurt zijn voor ivf, 21 juli hebben we onze intakegesprek.
Mag je na de intakegesprek meteen beginnen of niet? Want mijn nieuwe cyclus begint 5 dagen voor de afspraak en dat zou betekenen dat ik nog 3 weken moet wachten voordat we kunnen beginnen? En moet je weer eerst aan de pil en zoja voor hoelang? En zodra je begint wanneer is de punctie? Iets van 2 weken later?

Wat een vragen!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Marielle

hoi marielle

Ik heb net een icsi achter de rug het eerste gedeelte is het zelfde als ivf alleen in het lab is het anders.
Hoe het gaat verschilt per ziekenhuis. Wij hadden eerst intake met de gyn daarna meteen door naar prikles met de verpleegkundige. We hebben toen een brief van het ziekenhuis gekregen om het met de verzekering te regelen. (je hebt toestemming nodig van het ziekenfonds om de medicijnen op te halen en dan zonder betalen de deur weer uit te kunnen)
Na twee weken kregen we toestemming dus medicijnen ophgehaald.

Tijdens de prikles krijg je te horen wat voor schema je aan moet houden (zou even pen en papier mee nemen)

Bij ons in het ziekenhuis start je eers met primolut hoor ook wel eens dat er gestart word met de pil.

Daarna prikken en hoelang hangt ook af van de groei van de folikels. Bij mij hadden ze er eerst niet zo'n zin in dus moest ik meer hormonen prikken en iets langer.

Heel veel succes met de behandeling

groetjes rozemarijn

Goed zeg! Eindelijk gaat er wat gebeuren! Kan ik leren van jou ervaringen, alhoewel ik hoop dat het bij ons nog gaat lukken met de IUI. Wij gaan gewoon nu voor 3x met hormonen en dan gewoon door voor IVF. Maar nogmaals, ik hoop dat het niet nodig is!
Ik ben echt blij voor jullie en hoop dat je de eerstvolgende cyclus meteen kan beginnen. Maar als dat niet zo zou zijn komt het ook wel goed hoor! Ik wordt dit jaar ook 31 en hopelijk worden wij moeder op ons 31e!

Hoi marielle,
Ik hoop dat mijn verhaal niet teveel gaat tegenvallen maar ik had mijn intakegesprek in  maart en dit weekend gaat het dan allemaal gebeuren; morgen de punctie en als alles goed gaat misschien zondag de terugplaatsting. Nou zal het vast wel per ziekenhuis verschillen. Een maand na het intakegesprek kon ik langskomen voor een gesprek met de gyn. en daarna met de verpleegkundige die je heel veel vertelt (dus ik raad je ook aan om pen en papier mee te nemen want je onthoudt het toch niet allemaal; er komt zoveel op je af) daarna ging het wel snel. Maar ik moest inderdaad eerst de pil (een hele strip)slikken.
Nou succes en ik hoop dat het bij jullie sneller gaat.
groetjes Sherene  

HOI,

Bedankt voor jullie reacties.

Rozemarijn: wanneer beginnen jullie weer met icsi of staat het voorlopig op een laag pitje?

Noor: wanneer wordt jij 31??

Sherene: Welk ziekenhuis zit jij? Een vriendin zit in Eindhoven en heeft eind april haar intake gehad en afgelopen week haar punctie dus het hoeft niet zolang te duren. En nu maar hopen dat het bij jullie lukt!

Iedereen alvast een zonnig weekend!!

liefs
M

Hoi marielle...

We hebben dinsdag weer een gesprek bij de gyn om er over te praten wat zijn de stappen die we nu gaan nemen enz.
En als het goed is worden we daarna weer op de wachtlijst gezet voor icsi de wacht lijst is zo'n 6 maanden en we komen gewoon weer onder aan.
Dat is niet echt leuk weer zo lang wachten aan de andere kant geeft het ons ook even de gelegenheid om tot rust te komen.

groetjes rozemarijn

Terug
Bovenaan