ivf en adoptieprocedure tegelijkertijd opstarten

A

Anoniem

Guest
Zijn er stellen die tijdens het opstarten van de IVF ook een adoptieprocedure hebben opgestart? Dit klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Wij hebben namelijk woensdag na een kijkoperatie en HSG te horen gekregen dat zwanger worden via de natuurlijke weg uitgesloten is (of er moet een wonder gebeuren). Beide eileiders zijn namelijk in die mate verkleefd dat er geen eitje door zal kunnen. De gyn heeft ons toen direct op de wachtlijst voor IVF gezet.

Mijn broer en schoonzusje hebben twee kindjes uit Taiwan geadopteerd en bij de eerste duurde  de procedure  zeker 3 jaar. Wanneer de IVF op niks uitloopt, zul je dan zeker nog enkele jaren moeten wachten. Terwijl ik dit schrijf lijkt het net alsof wij geen vertrouwen in IVF hebben, maar dat is zeker niet zo.

Wil eigenlijk graag weten of het heftig is om dit naast elkaar te doen of dat je beter toch kan wachten tot bijvoorbeeld na de eerste IVF.

Groetjes Heleen

Hoi!

Wat een vervelend nieuws dat het via de 'natuurlijke' weg haast niet mogelijk is om een kindje te krijgen... Hoop dat het met IVF alsnog gaat lukken!

Om op je vraag terug te komen, wij hebben afgelopen decemer een BKA-nummer aangevraagd. En voordat er wat gaat gebeuren, gaat er zeker wel 1.5 jaar overheen. Ook zijn wij nog volop bezig om een 'biologisch' eigen kindje te krijgen.

Er zijn veel stellen die beide wegen bewandelen... én de Medische Molen én alvast starten met adoptie.

Succes!!!

((kijk anders eens op www.adoptie.nl))

Hoi,

Wat fijn om zo snel al wat te horen!
Ik ga direct even op de site kijken. Had me er zelf namelijk nog niet in verdiept omdat ik  'bang' was dat het te veel in een keer zou zijn. Heb van mijn broer destijds wel wat dingen mee gekregen, maar was er toen zelf absoluut niet mee bezig. Hoe kan het allemaal lopen.....

Jullie hebben de stap dus al gewaagd.....ondanks dat hoop ik dat de IVF  mag slagen. Hebben jullie al meerdere pogingen achter de rug?

In elk geval het allerbeste gewenst en bedankt voor je reactie.

Heleen

Hoi,

Ook wij zijn ondanks dat we nog vol op in de MM zitten al ingeschreven voor een eventuele adoptie.En hebben afgelopen november een nummer gekregen.
En inderdaad duurt het nog zeker 12 tot 15 maanden voor je verder wat te horen krijgt.
Je krijgt al wel info over adoptie opgestuurd.

Ik ben blij dat we deze stap hebben genomen, wanneer bij ons de aankomende IVF niet gaat lukken, hebben wij deze stap in ieder geval al gezet. En hoeven wij ons daar straks niet meer druk over te maken.

succes met je keuze

groetjes visje

hallo! Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Ik moet over een maand of 3 geopereerd worden, daarna 6 tot 9 maanden herstellen en dan pas beginnen de ivf-behandelingen. Tenminste, als mijn baarmoeder dan nog goed genoeg is.
Ik denk dat we ons wel inschrijven voor adoptie. Het is moeilijk, want je wilt het niet als tweede keus, dat zou oneerlijk zijn. Ik denk dat je ook ernaartoe moet groeien. Je kunt altijd nog afzeggen als je zwanger wordt, of als het je toch te zwaar blijkt.
Succes en sterkt x shiva.

Hoi Kroesi, wij zijn bezig met IVF en hebben  niet in de adoptieprocedure in gang gezet, niet bewust, maar gewoon nog niet aan toe. Ik weet dat Inge Flausmaus het wel heeft gedaan en het gaat volgens mij gewoon puur om de inschrijving en het duurt dan zowiezo weer een jaar voor je verder in de adoptiemolen komt. Je kan je altijd al inschrijven en er verder nog even niets mee doen, tenminste dat is mijn indruk van de informatie die ik er van heb aangevraagd.

Succes met je overweging.

Groetjes, Pleun

Bedankt voor alle reacties!
Ben blij te horen dat wij niet de enige zijn die met dit dilemma zitten.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat, naar mijn idee, je hier als vrouw eerder aan toe bent dan als man (bij ons dus!). Daarom   moet ik wel erg opppassen dat ik het er niet door duw   bij mijn mannetje. Hebben jullie dat gevoel ook wel eens? Dat mannen eerst de ivf willen   afwachten en pas dan met het volgende stapje verder willen. Zo van waarom druk maken om adoptie, terwijl het misschien niet eens nodig is.

Eigenlijk heb ik nog een vraag, ook weer toekomstgericht.....(!).
Wanneer je via IVF een kindje krijgt en je wilt naar verloop van tijd graag een tweede kindje, beginnen de drie pogingen die je vergoed krijgt dan opnieuw of ga je verder waar je gebleven was?

Groetjes Heleen

Hoi Kroesie, bij ons is het hetzelfde hoor, mijn man moe(s)t ook niets hebben van adoptie, maar inmiddels is het geen NEE meer, maar we hebben nu zelf zoiets dat we nog niet toe zijn aan adoptie, dus we schrijven ons ook nog niet in.

De IVF poging tellen per ontstane zwangerschap, dus wil je een 2e kindje dan begin je gewoon weer bij 1 en heb je weer recht op 3 pogingen.

Heel veel succes!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan