<p>Wij zijn ruim 2 jaar bezig voor een kindje. Bij mij is pcos vastgesteld en we wisten dus dat het wat langer kon duren. Ivm mijn lesbische relatie kwamen we hier "gelukkig direct achter. Na een hoop pogingen van iui zonder eitjes of te veel eitjes (poging werd telekens gecanceld) ben ik deze maand begonnen met het ivf traject. <br />Van alle pogingen de afgelopen ruim 2 jaar is 1 iui doorgegaan. Mij cyclussen zijn lang waardoor er weinig kansen zijn om zwanger te worden en vooral als er dan na 5 weken spuiten geen resultaat was zakte de moed in mijn schoenen. In overleg met de arts nu gestart met ivf. Ik vind het heel spannend en vooral omdat ik mijn vrouw nu niet mee mag nemen naar de controles kunnen we het niet volledig samen doen. <br />Ik ben vandaag alweer 2 weken aan het spuiten met gonal f. En sinds 1 week citrocide. Ik spoot 137.5 tot zondag toen was er nog vrijwel niets gebeurd nu is het opgehoogd naar 187.5. Ik ben met vlagen misselijk heel erg hoofdpijn en moe en het spuiten begint elke avond pijnlijker te worden. Vooral de citrocide, mijn buik is helemaal beurs.<br />Ik ben heel blij met de stap naar ivf want 1 poging in ruim 2 jaar voelt als verloren tijd dus blij dat ik nu door kan. Ik vind het heel spannend om straks en punctie te hebben, doet het veel pijn hoeveel eitjes hadden jullie hoe lang moest je door spuiten en na hoeveel terugplaatsingen is het raak? <!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_200519_215738_648.sdoc--></p>