Ivf ervaring. Ivf traject gestart.

<p>Wij zijn ruim 2 jaar bezig voor een kindje. Bij mij is pcos vastgesteld en we wisten dus dat het wat langer kon duren. Ivm mijn lesbische relatie kwamen we hier "gelukkig direct achter. Na een hoop pogingen van iui zonder eitjes of te veel eitjes (poging werd telekens gecanceld) ben ik deze maand begonnen met het ivf traject. <br />Van alle pogingen de afgelopen ruim 2 jaar is 1 iui doorgegaan. Mij cyclussen zijn lang waardoor er weinig kansen zijn om zwanger te worden en vooral als er dan na 5 weken spuiten geen resultaat was zakte de moed in mijn schoenen. In overleg met de arts nu gestart met ivf. Ik vind het heel spannend en vooral omdat ik mijn vrouw nu niet mee mag nemen naar de controles kunnen we het niet volledig samen doen. <br />Ik ben vandaag alweer 2 weken aan het spuiten met gonal f. En sinds 1 week citrocide. Ik spoot 137.5 tot zondag toen was er nog vrijwel niets gebeurd nu is het opgehoogd naar 187.5. Ik ben met vlagen misselijk heel erg hoofdpijn en moe en het spuiten begint elke avond pijnlijker te worden. Vooral de citrocide, mijn buik is helemaal beurs.<br />Ik ben heel blij met de stap naar ivf want 1 poging in ruim 2 jaar voelt als verloren tijd dus blij dat ik nu door kan. Ik vind het heel spannend om straks en punctie te hebben, doet het veel pijn hoeveel eitjes hadden jullie hoe lang moest je door spuiten en na hoeveel terugplaatsingen is het raak? <!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_200519_215738_648.sdoc--></p>

Hoi wij zijn ook ouders via ivf traject. Ik vond het allemaal ontzettend meevallen. De pijn viel reuze mee maar ik verwachtte ook iets verschrikkelijks. We hadden bij de 1e ivf 2 terug plaatsingen. Ook zwanger van een tweeling maar bij 1 is het hartje gestopt bij een week of 10.  1 gezonde dochter nu. En nu 8 jaar later gaan we proberen of het zo gaat lukken om nummer 2 te krijgen. Maar ivf de spuiten en ik had pilletjes die vaginaal ingebracht moesten worden dat vond ik echt het ergste. 

Bedankt voor je reactie, het stelt me gerust dat de punctie mee viel. Het spuiten valt mij de ene dag zwaarder dan de andere. Ik werk in de zorg en op het werk spuiten vind ik vrezelijk zit liever thuis op de bank.
Ik spuit nu al 20 dagen maar 0 resultaat ze zijn niet ontevreden want ze waren bij mij heel bang voor overstimulatie. Dus pakken het rustig aan. Ben je al gestart voor een 2e nu? Hoe gaat dat?

Ik heb vandaag de spiraal eruit laten halen. Onze dochter is inmiddels 8 jaar. Bij de ivf zwanger van tweeling maar 1 hartje was gestopt met kloppen bij een week of 12. Er is nooit iets gevonden waardoor we niet zwanger konden worden dus we proberen het nu zo. Gaan niet meer het medische traject in.  Jullie heel veel succes. Heel cliché maar laat je niet gek maken. 

Oh spannend! Het zou geweldig zijn als het snel mag lukken op de natuurlijke manier. Het medische traject is een uitkomst maar ook intens zwaar dus snap jullie besluit. Bedankt ik ga er voor. Ga niet na 2 jaar opgeven

Terug
Bovenaan