IVF ervaringen

Hoiiii. Ik zit nu in de eerste ronde IVF. Nog 2 weken de pil slikken en dan kan ik vanaf 18 sept beginnen met de spuiten. 28 sept de echo of ik door mag met de 2de spuiten en dan de punctie in de week van 16 okt. Ontzettend spannend allemaal.
Bij ons is niets geconstateerd wat een zwangerschap kan belemmeren maar omdat ik al 41 ben en in januari een miskraam heb gehad mag ik nu met IVF beginnen.
Wie heeft ervaringsverhalen/tips? Alles is welkom ☺️
 
Hii nikki, wat een spannend proces ga je in! Ik.zit nu op een goede 10 weken zwangerschap na het krijgen van ivf (nodig gehad om een erfelijke afwijking eruit te filteren dus ook niet omdat een van ons niet vruchtbaar zou zijn ).
Achteraf gezien is het best een heftig proces geweest qua hormonen en.wat die met je doen. Op het moment dat ik er middenin zat merkte ik er niet veel van maar op het moment dat ok ermee stopte merkte ik pas hoeveel mijn humeur onderdrukt was en dat ik een soort van 'waas' leefde. Al is dit natuurlijk voor iedereen anders!
Het prikken viel echt 100% mee! Je.voelt er eigenlijk helemaal niks van :) ik heb uiteindelijk 2 hormoonbehandelingen gehad waarvan de eerste stopgezet werd omdat ik te weinig eicelblaasjes aanmaakte. Toen pregnyl gespoten om te zorgen dat die eicelblaasjes iets eerder tot ontwikkeling zouden komen dan wanneer je de natuur haar gang laat gaan. Helaas was er een heel eigenwijs eicelletje die doorgroeide naar 17 cm...ik kan je vertellen: dat doet pijn! ? snachts zelfs een keer naar het ziekenhuis omdat ik.zoveel last had. Uiteindelijk goed gekomen en 1.5 maand later weer opnieuw hormonen spuiten maar dan met hogere waarden. Nu had ik 8 mooie eicelblaasjes welke dan ook weggezogen werden. Hiervoor krijg je echt heerlijke pijnstillend dus je voelt er niet veel van! Daarna had ik echter wel last van de ingreep maar na een paar dagen kon ik weer werken! Op zaterdag waren de eicellen weggehaald en bevrucht en op woensdag moesten we terugkomen om te horen hoeveel goede embryo's er waren uitgekomen en of er iets teruggezet kon worden. In mijn geval hadden ze van de 8 eicelblaasjes 7 kunnen bevruchten en daarvan waren er 4 zich blijven door ontwikkelen. Helaas waren er 3 'besmet'  met de erfelijke aandoening dus slechts 1 goede over voor terugplaatsing. Deze moest het dan.ook gelijk goed doen! Na de terugplaatsing moet je een tijdje 3x per dag 2 bolletjes vaginaal inbrengen die het slijmvlies dikker maken zodat afstoting niet snel gebeurt (beetje simpele uitleg). Na 2 weken mocht ik een zwangerschapstest doen en jeeeejjjjj positief! Toen moest ik ongeveer 2 weken daarna weer naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken.of het frummeltje goed ligt en of er een hartslag is. Nu donderdag weer een echo en dan ben ik bijna 11 weken...Dus de spannendste weken voorbij!
Ik wens je heel veel geluk en mocht je nog.meer vragen hebben of gewoon even.willen kletsen...thelmaslenters@live.nl 
Succes!!!
 
Spannend allemaal. Hier 3x ICSI gehad wat qua behandeling hetzelfde is al  Ivf  waarvan 2x raak. Ben nu ruim 26 weken zwanger van nr 2. Vond t spuiten en alle onderzoeken ontzettend meevallen maar de dag dat ze zouden bellen of er bevruchting dus een terugplaatsing zou zijn verschikkelijk en ook de 15 wachtdagen daarna waren verschrikkelijk vond ik. Laat mij maar spuiten en alles want dan had ik het gevoel dat ik er controle over had en dat had ik tijdens de wachtweken niet. Wij hadden de behandeling omdat bij m'n man traag en te weinig zaad was gevonden. 
                                             
 
Hee meis,
Kort samengevat: rollercoaster ahead. 
Ik kan je de vlogs van appeltje eitje op youtube aanraden. En het forum ivf moeders ;) een heel fijne groep van allemaal dames die in hetzelfde proces zitten en een groep waar ik obtzettend veel steun aan heb.
Ondertussen ben ik 19+3 weken zwanger van onze 1e icsi poging. Onwijs veel mazzel dat het in 1x is gelukt! Ik ben van de hormonen erg ziek geweest. Maar gelukig is dat niet voor iedereen zo ;) 
Hoe dan ook: ontzettend veel succes! En blijf praten mrt je partner. Niet alleen over lichamelijke zaken, maar mentaal en emotioneel. 
 
Wat een goed nieuws dat jullie zwanger zijn! Gefeliciteerd!!!
Ik heb ook al redelijk last gehad van de clomid die ik 3 cycli geslikt heb. Dus dat wordt nog wat met de hormonen die er nu aan gaan komen ?. Vlogs van appeltje eitje heb ik idd gezien! Ik ga ook even een kijkje nemen op het forum. Thankx voor jullie reacties ?
 
 
Hier ook ervaring met ivf, ik had enorm baat bij accupunctuur
meer eicellen en minder last van de hormonen al bleef het niet prettig.
heel veel succes gewenst!! 
 
Goedenmorgen dames,
 
wij hebben ons in september door laten verwijzen. Omdat wij al weten dat mijn vriend maar 8% goed "zaad" heeft. Nu moeten wij 24 oktober al in het UMCG zijn voor een zaad onderzoek. En 3 november voor een gesprek. Wij zijn zooo blij dat het allemaal zo lekker snel gaat maar wij vinden het allemaal ozo spannend! 
Zijn er nog meer dames die net gestart zijn? Hopelijk kunnen we dan wat steun aan elkaar hebben!
 
Lieve Groet!
 
Hier ook IVF gehad na 4 jaar lang te hebben “aangerommeld” en verschillende IUI’s gehad te hebben. Er is met ons beiden niets aan de hand dus waarom het niet lukt is een raadsel...
Ik vond de hele IVF procedure ontzettend meevallen uiteindelijk. Ik denk dat het ook per persoon verschilt hoe je gaat reageren op de hormooninjecties en dat daar nu weinig vooraf over te voorspellen is. Ook zag ik ontzettend op tegen de punctie, maar die is me 1000% meegevallen. Tja, leuk is het niet maar met de pijstilling via een infuus is het meer dan draaglijk. Daarna paar dagen rustig aan gedaan, maar als ik had gewild had ik 2 dagen erna makkelijk weer aan het werk gekund als het had gemoeten. 
Het Radboud in Nijmegen heeft ons super begeleid en vind ik dan ook een echte aanrader als het binnen je mogelijkheden ligt.
Mijn allerbelangrijkste tip is: ben vooral open naar je omgeving. Het scheelt zoveel als je op sommige dagen even niet uit hoeft te leggen dat het gewoon even je dag niet is. Ook op je werk, want daar zit je immers meestal het vaakst.
Wij zijn inmiddels 10+3 weken in verwachting van ons eerste kindje en de eerste IVF poging (met nog 3 cryo’s achter de hand gelukkig) dus ik durf echt wel te stellen dat er hoop is. Ik hoop dat jullie hetzelfde gegund wordt! 
Alle liefs ?
 
Terug
Bovenaan