IVF!! Help

<p>Halli mama & mama 2BE. </p><p> </p><p>Mijn man en ik zijn al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden.  Eerst was ik actief op de forum maar ik wilde even afstand nemen, want begon mezelf gek te maken.</p><p> </p><p>maar nu heb ik jullie hulp nodig! Omdat niemand in mijn omgeving weet dat ik vaginisme heb en geen sex heb met mijn man.</p><p>mijn vraag is dan ook; wie heeft ivf gehad onder narcose en is dat mogelijk hier in Nederland?</p><p> </p><p>liefs van een hopeloze mama 2be</p>

Hoi,
Zou je niet gewoon aan je huisarts een verwijzing naar een gyneacoloog kunnen krijgen en dit met hen bespreken?. Er zijn zoveel vrouwen met vaginisme (ik heb ook gehad) die kinderen willen en ook krijgen. Er zijn vast heel veel mogelijkheden! 
Succes!
Lieve groet, susanne

Hoii,

ja, dat is denk ik wel het beste indd.

mag ik vragen hoe jij uiteindelijk zwanger bent geraakt en hoe he van he vaginisme vent afgekomen?

groetjes

Hoi Loesjee,
Ik heb echt jaren last gehad van vaginisme. Alle fysiotherapieën gehad. Acupunctuur, gesprekken met sexuologen. Alle soorten oefeningen gedaan. Zowel de reguliere als de niet reguliere medische molen doorlopen. En kon ik ook niet vrijen. Dat was nog niet in de periode dat ik een kinderwens had.
Uiteindelijk heeft de therapie PRI mij gered. Met periodes heb ik er nog last van maar als ik de therapie stappen dan toepas en weer even oefen gaat het een stuk beter. Het gaat altijd op en af. Maar ik heb zelfs een periode gehad dat het weg was. Nu gaat het best goed en ben ik op de natuurlijke manier zwanger geworden. Nu een dochter van 4 maanden :)
Dit is echt een mini samenvatting van 30 jaar vechten. Wie weet is het iets voor je. Ik ben die therapie in 2012 gestart.
Lieve groet, susanne

Heb je ook een dillator set al geprobeerd. En veel glijmiddel. 
Elke dag of om de dag oefenen en dan elke keer kun je na paar keer de volgende grootte testen. 

Terug
Bovenaan