ivf/icsi behandeling combineren met je werk

<p>hallo allemaal, wij staan op het punt te beginnen met een icsi behandeling,  nu heb ik hier de planning van binnen gekregen en zie ik hoe het ongeveer gaat lopen en weet ik ook ongeveer waar we uit komen voor de punctie, dit komt totaal niet goed uit op mijn werk terwijl er natuurlijk ook nog steeds niks zeker is, durf ik hier op mijn werkgever niet op hoogte te stellen bang voor zijn reactie, dat hij de dag van mijn punctie mij gaat weigeren om die dag uit te plannen. hebben andere hier ook ervaring mee?  en hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? alle tips zijn welkom     </p>

Ik begrijp je helemaal! Wij begonnen met ivf in de eerste week dat ik op mijn nieuwe werk begon... collega's heb ik het niet verteld, omdat bleek dat ik enigszins met mijn tijd kon schuiven voor het plannen van de echo's. Het ziekenhuis denkt als het goed is ook met jullie mee. 
Ik heb het toen wel tegen mijn leidinggevende gezegd, heel moeilijk maar als je je bedenkt waar je het voor doet, is dat veel minder belangrijk. Je gaat niet voor je plezier zo'n traject in, al begrijpt een werkgever dat niet, verbieden mag nooit of te nimmer!!! Jij hebt vanuit de wet recht op verlofuren voor deze behandelingen. Tuurlijk wil je het in goed overleg, probeer jezelf niet te druk te maken. 
Het heeft mij opgelucht, schaam je er vooral niet voor dat jullie dit moeten aangaan samen. Het is juist een prachtig bewijs van de liefde voor jullie kindje. Ik ben inmiddels bijna 11 weken zwanger en ik vond het ook heel fijn om dat met mijn leidinggevende te kunnen delen. Boeiend dat zij er van baalt dat ik met verlof ga in oktober! 
Op de site van freya kun je ook veel info vinden over werk, werkgevers en jouw rechten.. :) heel veel succes, maar nogmaals, ga er voor en kies voor het belangrijkste! 

Hoi!
ik heb het destijds gewoon open en eerlijk met mijn werkgever over gehad. Ik werkte toen fulltime en zou altijd onder werktijd weg moeten voor de controles. Om elke keer weer een smoes te verzinnen vond ik niet fijn en zou op den duur ook niet meer geloofwaardig over komen. De afspraken kunnen lang niet altijd uitgesteld worden, dus ja het was niet anders. Mijn werkgever is hier altijd heel coulant mee om gegaan. Ik mocht weg wanneer het nodig was. Soms wist ik ' s ochtends pas dat ik dezelfde ochtend nog weg moest voor een echo. Dit was wel voor het terug plaatsen van cryo's, ( mocht de eerste terugplaatsing niet slagen en als je nog bevruchtte eitjes ingevroren hebt). uiteindelijk hebben we 3 behandelingen nodig gehad in 2,5 jaar voordat ik zwanger werd. Ik ben blij dat ik het eerlijk heb gezegd. Ik heb het niet aan het hele bedrijf gezegd, maar alleen op de afdeling. Na de punctie mocht ik elke keer een aantal dagen niet werken. Ik mocht mij toen altijd ziek melden. Volgens mij moet een werkgever hier ook tijd voor vrij geven, maar dat weet ik niet zeker.
ik hoop dat jullie ook binnenkort zwanger mogen worden!
 Heel veel succes!

Terug
Bovenaan