IVF ICSI

Hallo allemaal,

hier weer eens een berichtje van mij.
Al weer lang geleden en er is dan ook  veel gebeurd.

eind november hebben ze een THL gedaan in België (een soort kijkoperatie maar dan zonder littekens aan de buik) om te zien of ik endometriose heb. Dat zat er dus en dat is  meteen weggehaald.

Op 3 dec. mocht ik weer terug naar de blegische gyn en daar kon ik meteen in december  starten met IVF ICSI als ik dat wilde.   Na 2 daagjes nadenken hebben wij besloten het daar te gaan doen. We konden meteen starten en krijgen daar ook meteen de ICSI behandeling (terwijl ze dat in NL volgens mij niet allebei standaard doen...?) Helaas moet ik wel een aantal bezoekjes aan Belgie brengen wat 1.5 tot2 uur reistijd is maar ja, daar valt mee te leven.

Dit dus in het kort weer mijn verhaal.

Heel veel succes allemaal!!

Groetjes Belle

Hoi Belle,

Leuk om weer wat van je te horen. Jammer genoeg ben je niet zwanger (ik trouwens ook niet). Wij starten in januari met IVF. Spannend hè? Nou ja…spannend is misschien niet het juiste woord….”eng” past misschien beter.

Hoe zijn jullie eigenlijk in België beland?

Het is te hopen dat we met deze behandelingen meer geluk hebben!

Veel sterkte! Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Nikki

Hoi Nikki

Het is zeker spannend om te gaan starten met Ivf/icsi. Het is toch weer een nieuwe onbekende stap.  

Nadat wij 6 keer iui hadden gedaan en daar niks uitkwam adviseerde de gyn ons een second opinion aan. Via een collega van mijn man zijn we bij de gyn in Belgie terecht gekomen. Zij vermoede endometriose en zo is het balletje gaan rollen . We hebben een thl gehad, een soort kijkoperatie maar dan via een sneetje in de baarnmoeder gingen ze kijken of er endometriose zat en zo hebben ze het weggehaald.

En ik kon eigenlijk meteen erna beginnen met IVF/ICSI.(nadat ik ongi was geworden na de operatie)  Wat in NL nog een paar maanden la nger ging duren. Dus zo is het gegaan.

Hoe ben jij bij IVF terecht gekomen en waar ga jij het doen?

groetjes Belle

Hoi Belle,

Tjee, erg vervelend voor jullie dat men je eerst voorhoudt dat alles oké is en dat dan in België moet blijken dat het waarschijnlijk toch endometriose is. Lijkt me erg moeilijk.

Lukt het jullie een beetje om er mee om te gaan?

Wij wisten “gelukkig” al vrij snel waar het uitblijven van een zwangerschap aan ligt. Het zaad van mijn man is slecht. In november 2005 zijn we gestopt met de pil, in januari 2007 voor het eerst naar de gyn en in januari 2008 de eerste IVF-poging. Wat dat betreft gaat het allemaal wel snel. Wij zijn onder behandeling bij het St. Elizabeth Ziekenhuis in Tilburg.

Weet jij al wanneer de punctie plaats gaat vinden?

Ik zie echt vreselijk tegen Oud en Nieuw op. Toch symbool voor een nieuw jaar, een jaar waarin het hopelijk toch gaat gebeuren. Maar ja, wat als dit niet gebeurt….

Wat mij betreft mag het snel februari / maart zijn. Dan weten we weer wat meer.

Voor nu…alvast hele fijne feestdagen. Veel sterkte bij de behandelingen en hopelijk wordt 2008 ons jaar!

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan