IVF IXI & verdriet eromheen

Sinds oktober 2008 hebben wij al een kinderwens.
In december 2009 is gebleken dat de "visjes" bij mijn partner bijna niet zwemmen tot stil liggen bij een zaadonderzoek.

Uiteindelijk zijn we doorgestuurd naar het Radbout ziekenhuis in Nijmegen, waar we zeer waarschijnlijk in aanmerking komen voor een Mesa/Tesa-behandeling.
Nijmegen is 1 van de weinige ziekenhuizen in Nederland die deze behandeling mag uitvoeren.
Bij deze behandeling halen ze onder narcose weefsel weg bij mijn partner.
Als ze hier gecshikte cellen vinden worden deze gereed gemaakt voor IVF IXI.

Vorige week maandag hebben ze bij mijn bloedgeprikt en bij mijn partner de allerlaatste & 3e zaadonderzoek, omdat ze in Nijmegen verfijndere apparatuur hebben, zeggen ze.

Maandag 28 juni krijgen we de uitslag van alles.
Ik vind het ontzettend spannend allemaal worden.
Mijn zusje heeft afgelopen vrijdag bekend gemaakt, dat ze 8 weken zwanger is momenteel, wat het allemaal ontzettend moeilijk maakt voor mij.
Aan de ene kant ben je superblij voor haar, maar aan de andere kant wordt het verdriet om je eigen kinderwens best wel groot.

Herkennen jullie dit?

Groetjes José

hoi jose

wat spannend allemaal voor jullie.
ik herken dat gevoel wel wat je hebt over de zwangerschap van de zus. je bent blij voor dr maar teglijkertijd denk je "tja zij wel" echt frustrerend is dat.
ik ben zelf in augustus 2008 gestopt met de pil en sinds januari zijn wij serieus bezig zwanger te worden. na anderhalf jaar proberen zwanger te worden zijn wij vorige maand naar de huisarts gegaan en uit het zaadonderzoek is gebleken dat bij mijn vriend ook maar 3% van de cellen bewegelijk is. as dindsdag gaat hij naar de uroloog en half juli hebben we een afspraak bij de gyn.
ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen voor je!

groetjes melissa

Terug
Bovenaan