IVF/Mariska

Hoi Mariska,

Hoe gaat het met jou? Ben je alweer voor een echo/op controle geweest of de cyste afgenomen/weg is? En hoe voel je je verder bij de verlengde kuur van de medicijnen?

Je vroeg met welke medicatie ik kan beginnen. Ik start as zaterdag met Primolut en vanaf 20/10 moet ik Lucrin en GonalF gaan spuiten. Vind het wel eng hoor!

Hoop gauw van je te lezen.
lfs. Suus

Hoi Suus,

Naar omstandigheden gaat het goed met mij.

Nee, ik ben nog niet naar het ziekenhuis geweest voor echo/controle. Ik moet pas volgende week woensdag. Tenzij ik een bloeding krijg, dan kan het misschien eerder. Nou met die verlengde kuur van de medicijnen heb ik weinig last (geloof ik) misschien iets meer opvliegers, maar eigenlijk voel ik me gewoon als anders.

Die Primolut is dat dan ook om je cyclus plat te leggen en moet je dat ook spuiten?. En waarvoor dient Lucrin (GonalF is geloof ik net zo iets als Puregon)

Nou ik zie zelf ook op hoor tegen het spuiten, maar ja we zien het allemaal wel he.

We laten het maar gewoon op ons afkomen, niet waar.

Tot gauw.
Lfs. Mariska V

Hoi Mariska,

Spannend voor je, de 13e. Is dat de oorspronkelijk geplande echo of is die datum komen te vervallen vanwege de vertraging? Ik ga hard duimen voor je dat de cyste dan weg is en dat niets verder deze poging nog in de weg zal staan!

Ja die Primolut is de zgn. 'pil' die mijn cyclus stil legt. Dan vanaf 20/10 start ik met spuiten van Lucrin, dit onderdrukt de eigen hormoonactiviteit en maakt de kans op storing bij de rijping van de eitjes tijdens de IVF-behandeling zo klein mogelijk. Jij had daar die neusspray voor.

Daarna begin ik met GonalF, voor de eicelstimulatie en heb ik op 1/11 mijn 1e echo.

Ik merk wel aan mezelf dat de spanning toeneemt nu ik ga starten, had jij daar ook last van? Zal bij mij wel 'angst voor het onbekende' (en het feit dat er toch veel hormonen in m'n lijf komen en mijn reactie daarop) zijn.

Maarja we laten het wel op ons afkomen
-sprak zij met knikkende knieën-
YOGA EN MASSAGE here I come :)

lfs. Suus

Hoi Meiden, spannend voor jullie allebei hoor. Mariska volgende week een echo, en Suus je moet bijna beginnen met spuiten. Denk je dat je het durft? Heb je alles al in huis. Buiten de uitleg om oefen je dan ook een keer in het ziekenhuis?
Meiden allebei veel succes ik volg jullie op de voet, ik mag jullie over enkele maanden in de voetsporen treden, maar hoop voor jullie dat jullie dan niet meer op dit forum zitten (niet onaardig bedoeld he!).

Liefs Molly.

Hoi Suus

Mijn neusspray is dus eigenlijk hetzelfde als de primolut en lucrin samen? Want mijn neus spray legt mijn cyclus plat en onderdrukt mijn hormoonactiviteiten. Tsjonge ben ik ff blij. Scheelt mij weer een extra spuit. Vind het nl ook helemaal niets hee dat spuiten.

De 13e is de datum voor de echo door de vertraging. Als het dan allemaal goed is zal ik rond 20e weer een echo hebben. Dus laten we hopen.

Begin je met Gonal F al voor de 1e echo of erna?

Ik zou zeggen veel succes he meis en we spreken elkaar snel weer.

Lfs Mariska V

En Molly wij hopen ook hoor dat we niet meer op dit forum zitten dan en ik weet het hoor dat je het niet onaardig bedoelde.

Lfs Mariska V

Hoi Maris & Molly,

Maris, het zou wel 'n mazzeltje zijn als je 1 injectie minder zou hebben ja!
Ik hoop voor je dat volgende week alles dan ok is en je verder kunt. Wel fijn dat je nu 2 echo's redelijk dicht op elkaar hebt.
Ik mag pas met GonalF starten na de 1e echo geloof ik (ik moet het schema er nog vaak op naslaan hoor...)
Dr. Bernard (manlief) heeft er een heus spreadsheetschema van gemaakt ;-) dus dat wordt strepen straks!

Molly, wat lief dat je zo meeleeft!
Het spuiten begint voor mij pas op 20/10 en ik heb wel 'spuitervaring' (junk!) dus dat komt goed. Vind het nog wel eng hoor, mn door de vele dingen die naast elkaar lopen enzo maar gelukkig is daar het schema en mijn geruststellende dr. Bernard!
Hoe lang moet jij nog wachten? En in welk zh ga jij de behandeling volgen?
Ik hoop inderdaad dat Mariska en ik een mooi St. Klaascadeautje hebben!!

Meiden tot gauw,
lfs. Suus

Hahaha dokter Bernhard heeft het er maar druk mee! Wel zo handig zo'n speadsheet!
Ik weet niet zo goed hoe IVF werkt. Je begint nu dus met spuiten. Weet je dan al wanneer je je eerste punctie hebt en wanneer de terugzetting plaatsvind?

Kus Inge

Hee Inge,

We hebben pas de uitleg gehad in het zh van de medicijnen (een tas vol...) en het luistert uiteraard heel nauw wanneer je wat moet nemen. Vandaar dat spreadsheetschema, want wij gaan natuurlijk alleen voor de beste resultaten! In dat schema, dat de ass. uitgebreid met ons doornam, is alles vooraf bepaald. Alle data staan dus nu al vast ja. Het is dan ook heel erg te hopen dat ik goed reageer op de medicatie zodat we ook zover komen dat er een terugplaatsing (tp) gaat plaatsvinden, spannendddddd!!!
Maar zover ben ik nog laaang niet.
De punctie staat pas op half nov. en dan heb je nog de zwaarste periode de 2 wachtweken. Ben je nu een beetje bij?!

Ik hoop maar dat jullie meiden hier allemaal niet zover hoeven te komen dan Mariska en ik, dat het maar veel eerder al mag lukken!

Maar je ziet het aan Lara, waarbij het ook ineens (na 2 mk) toch lukt!
Keep the faith zou ik zeggen.

liefs van Suus

Terug
Bovenaan