IVF/PGD Maastricht

Hoi,

Ik ben Emmy,mijn man en ik zijn al 5 jaar bezig om in verwachting te raken. Dit is 1x spontaan gebeurd na 2,5 jaar en 2 jaar later via een IVF poging. We hebben IUI gehad met clomid en later met Puregon. Uiteindelijk 1 IVF poging met "succes"althans voor korte duur. Nu is er ook chromosomen onderzoek gedaan en is hier helaas bij mijn man wat uitgekomen. Een zogenoemde translocatie (omgedraaide chromosoom).Het is niet geheel onmogelijk om in verwachting te raken alleen zijn de kansen op een miskraam aanwezig. Maar het kan ook goed gaan. Nu hebben we ons aangemeld bij het ziekenhuis in Maastricht voor PGD , hierbij gaan ze bij een ivf poging alleen de embryos terugplaatsen waar het probleem met de chromosomen zich NIET voordoet. Heeft er iemand hier nog meer ervaring mee, met name het traject in Maastricht.

groetjes

Hallo Emmy,

Tjonge,jullie hebben ook een lang traject moeten doorlopen.
Wij gaan ons ook aanmelden voor deze methode.
Ben namelijk draagster van een zeldzaam syndroom dat alleen bij jongens voorkomt.
Wij hebben onze zwangerschap moeten afbreken met 14 weken.We kwamen voor een moeilijk keuze te staan.Ze hebben met 8 weken een DNA test gedaan,daaruit bleek het een jongentje te zijn.Met 12 weken werd de vlokkentest gedaan en na 1 1/2 week kregen we te horen dat het kindje het syndroom had.Dan stort de wereld even in.
Dit willen geen tweede keer meemaken.
Met deze methode in Maastricht kunnen ze de eicellen bekijken en de goede X bevruchten,dan plaatsen ze het met IVF terug.
Zo kan ik het syndroom ook niet meer doorgeven.
Zijn jullie al begonnen met deze methode?
Wij hebben 8 november een gesprek,dan zetten wij ons op de wachtlijst.
We wensen jullie heel veel sterkte en succes met alles.

Groetjes Marjolein

Terug
Bovenaan