IVF voor Suus

Hoi Suus,
Ik heb je reactie onder het vorige item gelezen, maar dacht dat staat al zo onder aan, maak maar effe een nieuwe aan.

Waar maak je uit op dat ik niet zo'n haast heb. Alleen in de mmm werkt niet zo snel en daarbij heb ik nu wel zo'n beetje geleerd dat je het niet kan dwingen. En na al die tijd probeer ik het nu gewoon over me heen te laten komen, anders wordt je dus echt gek. Dus haast hebben probeer ik dus af te leren.

Op je vraag of ze bij ons een oorzaak hebben kunnen vinden kan ik heel kort wezen: NEE. Dat is dus het frusterende. Het kan nog aan de wederzijdse genen/chromosonen liggen, maar zo ver is de medische wetenschap nog niet. (Dat zei de dokter vandaag. Wanneer ze meer inzicht in deze materie hebben (over ongeveer een jaar of 50 zie de gyn, kunnen ze nog veel verder behandelen).

Vandaag dus bij de gyn geweest en je had gelijk het was een regulier onderzoek. Gelukkig kan ik op 26 juli voor de intake, maar ik moet eerst toch nog die 6e IUI behandeling hebben. Hopelijk kan ik daarna rap aan de IVF.

Misschien gaan we wel samen op. Ik lees je nog wel.

Groetjes
Mariska V

Hee Maris,

We gaan hier gewoon vrolijk verder met berichten maken, soms vliegen de lijsten voorbij hier!

Ik bewonder je relaxte houding hierin en het was eerder een vraag dan een veronderstelling van mij. Ik weet ook als geen ander hoe zwaar ons geduld op de proef wordt gesteld en hoe moeilijk het is om daar je evenwicht in te vinden. Voor goeie 'loslaattips' hou ik me altijd aanbevolen!

Jullie horen ook bij de zgn. groep met een onbegrepen vruchtbaarheidsstoornis?
Wij ook helaas...

Wat super voor je dat je deze maand al terecht kunt voor de intake!!
Wel effe wat anders dan bij ons, wij moeten alleen daarop alweer 2 maanden wachten ivm zomerreces in zh. :(
Maar ik heb gisteren met de IVF afdeling hier gebeld over de exacte wachttijd voor het UMC Utrecht, en goed nieuws gehad. Had verwacht pas in jan. '05 terecht te kunnen, maar de ass. zei dat we wrsch. voor de feestdagen onze 1e behandeling al achter de rug hebben, JOECHEI!!!

Ik heb in totaal 9 behandelingen gehad, 3x KI en 6x IUI (3 met en 3 zonder hormonen). Hoe is de indeling bij jullie en wanneer kun je terecht voor de laatste IUI?

Ik hoor wel vaak goede resultaten over m.n. de 1e IVF poging en heb het van dichtbij meegemaakt bij een collega.
Zij heeft nu een prachtige dochter!
We komen er wel, Maris, het duurt alleen effe langer bij ons.
Keep up de positive spirit, grl.

lfs. Suus

He Suus,

Meid, ik zou willen dat ik loslaattips had. Ik ben gelukkig redelijk nuchter uitgevallen en ben soms al bezig met wat te doen als je kinderloos blijft. Je moet wat hahahaha.

Maar alle gekheid op een stokje, het is net als je zegt het valt soms zwaar en aangezien mijn man doordeweeks niet thuis is, is het in mijn geval soms heel moeilijk.

We zijn net terug van vakantie en dat was fantastisch, het samenzijn enzo. Op zulke momenten mis ik het hebben van kinderen een heel stuk minder.

Ik moet nu weer op mijn menstruatie wachten. Als we niet op vakantie waren geweest zou het nu al achter de rug geweest zijn. Dus met zo'n kleine twee weken gaat het hele circus met hormonen weer beginnen (of misschien ook niet, omdat het dan niet meer nodig is).

De gyn zei vandaag wel weet waar je aan begint. Het is zwaar belastend, zowel psychisch als lichamelijk. Ik ben daarbij ook niet echt dol op injecties. Die pregnyl vind ik al niet fijn maar ja. Dus al met al zei hij denk er maar goed over na. Zeikerd!!! Ik wil gewoon een afsluiting. Als ik het niet doe, heb ik toch altijd een idee van had ik maar of misschien als.... en dat is ook heel belastend voor je psyche. Je hoort het wel. Mijn besluit heb ik al genomen.

Ik heb al informatie meegehad en het een beetje door genomen en oke er komt heel veel bij kijken. Maar een bevalling is ook niet niks toch. En er worden toch heel veel kindertjes geboren. Wij doen er alleen iets langer over en hebben misschien wel meer pijntjes vooraf gehad, maar dat mag de pret niet drukken.

Echt mijn besluit staat vast en ik moet zeggen dat het bezoek vandaag weer enige rust gegeven heeft.

We moeten maar gewoon positief blijven.

Lfs.
Mariska

Hoi Maris,

Leuk om wat meer van je achtergrond te weten en je wat beter te leren kennen.
Lekker zeg dat je net terug bent van vakantie. Waar zijn jullie heen geweest? Wat je schrijft; het is heerlijk en goed om te beseffen hoe fijn je het saampjes nog hebt, zonder kids is het ook nog steeds errug fijn om van alles en elkaar te genieten!!
Wij houden dat ook voor ogen en gaan eind aug. lekker met 2 (ook kidsloze) stellen naar Corfu, superrrr!!
Je moet alles ook flink blijven relativeren want anders trek je het niet en raak je zo verstrikt in de valkuil die obsessie heet....

Ik denk er net zo over als jij wat IVF betreft! Ik heb ook zo mijn besluit genomen en we komen er echt wel. Ik zie het ook als levenslessen, je komt er altijd sterker uit, tenslotte.
Fijn dat je wat rust hebt gevonden vandaag na dat gesprek.

Spuit je ook GonalF?
Ik ben zelf wel opgelucht dat ik geen IUI's meer hoef en nu pauze heb.
Met IVF is de kans toch aanzienlijk hoger (20-30%) t.o.v. IUI (10%) dus hopelijk liggen onze kansen daar, meis.

Spreek je gauw weer,
lfs. Suus

Hoi Suus,

Wij zijn 12 dagen naar Tenerife geweest. Het was wel errug warm, warmer dan normaal is in deze tijd. Maar buiten dat, het eten en de kakkerlakken was de vakantie fantastisch. Alleen mijn man las in de krant dat gedurende ons verblijf er activiteiten in de vulcaan Teide op het eiland waargenomen waren. Zouden wij te hard geklust hebben hahahahahahaha!!!! Lekker jo dat je je vakantie nog te goed heb.
Het zit er voor ons op en ik weet niet of we nog een keer gaan met al deze ontwikkelingen. Er zijn ook wat ontwikkelingen bij mijn man op zijn werk, misschien dat hij binnenkort van baas wisselt. Hij blijft dan wel hetzelfde werk houden, alleen door een andere baas betaald. Hij is nl. internationaal chauffeur. Ik heb al gezegd ik vind alles best als je maar wel verteld over onze IVF avontuur.

Ik spuit geen Gonal F. Op dit moment gebruik ik clomid. Het medicijn gebruik varieert per gyn. Volgens mij krijg ik geen Gonal F, maar ik kan het ook mishebben. Wat zijn eigenlijk de kosten van Gonal F. Op dit moment moet ik nl. alles voorschieten en krijg het later van de verzekering terug. Dus is het handig om dit alvast te weten.

De kansen voor IVF zijn inderdaad aanzienlijk hoger. Zelfs hoger dan een spontane zwangerschap (15-20%) Dus inderdaat wie weet liggen onze kansen hier.

Hou je haaks en spreek je gauw weer. Trouwens op vrijdag, zaterdag en zondag mail ik niet. Ik doe dit namelijk op mijn werk. Ben wel bezig om zelf ook thuis internet te hebben, maar dat komt nog niet echt van de grond.

lfs.
Mariska

Hoi Maris,

Hee da's grappig wij zijn ook in mei op Tenerife geweest, coïncidinci!
Mooi en vooral bijzonder afwisslend is het gebied/natuur rond de Teide he?!
Zijn jullie nog in het kleine plaatsje Maska geweest? Vonden wij heel mooi.
Wij zaten in de binnenlanden en hebben megaveel km gemaakt. Toch vonden we beiden Gran Canaria mooier (en dan m.n. de plaats Puerto de Mogan) qua natuur, da's veel groener. Maarja in een vulkanisch landschap is ook veel te zien (stukken lava als brokken chocola!). Lachen ja die activiteit kwam natuurlijk door jullie!! Al dat gevanjanterkanter doet zelfs een vulkaan op zijn vesten trillen, hahaha!!

Lijkt me best moeilijk voor jou als manlief zo vaak op pad is...maar jij bent het gewend zo te lezen. Nieuwe baas nieuw (=beter) salaris hopelijk!

Ik hoef gelukkig nooit medicatie voor te schieten, dat gaat rechtstreeks dus ik weet niet hoe duur het is.

Ik herken het, tik nu ook op mn werk (omdat het rustig is kan dat) maar liever thuis. Ik ben zelfs zo verslaafd dat ik beide doe, OOOOHHH, a real addict!

Ik hoop van harte meid dat de laatste IUI voor jou alsnog aanslaat en dat je het IVF traject kunt overslaan, maar het zou wel gezellig zijn!

Tot laterrr,
lfs. Suus

Hoi Suus,

Eerlijk gezegd hebben wij weinig van het eiland gezien. Wij zijn echte rust-mensen (ook omdat die man van mij veel weg is) Dus hebben we veel bij het zwembad gezeten. Het was trouwens ook te warm voor mij om rond te gaan kijken. We hebben enkel een excursie met een catamaran gedaan om walvissen en dolfijnen te zien. En we hadden geluk we hebben beiden gezien.

Spreek je laterrrrrr.
lfs
Mariska

Terug
Bovenaan