IVF zonder invriezen

Hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met IVF zonder extra embryos in te laten vriezen.

Wij zijn nog niet echt met IVF bezig, maar willlen er over nadenken en alle opties bezien.

Als je ervaring mee hebt? Hoe werd er door de arts met deze wens omgegaan. Hoe zit het met de kosten, kansen...etc...

grtjs RCRTJC

Volgens mij is het afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's...
Als er genoeg goede zijn om naast terug plaatsing ook een aantal in te vriezen is dit een mogelijkheid.
Informatie hierover heb ik gelezen op de site van de vruchtbaarheidskliniek van het UMCU.
Succes ermee!

Hoi ,

Ik heb ondertussen 3x een pick-up laten doen
dus 3 IVF , waarvan slecht 1x embryo's zijn ingevroren .
Bij de andere waren de embryo's niet van goede kwaliteit .
Dan word er niet te invriezen over gegaan .
Omdat de slaagkansen minder zijn bij ontdooide embryo's dan bij verse
Door de ontdooing zijn er bij zelfs 3 kapot gegaan.

Als kan zou ik zeker invriezen , dan is de hele procedure minder zwaar en toch altijd een kans dat het lukt .

De prijzen moeilijk te zeggen , kosten durf ik me niet over uit spreken want het zijn steeds kleine
stukjes waarvan veel word vergoed door de mutulaiteit.
ik schat ongeveer 1500euro ( Belgie)

Ik heb een heel goede dokter en neem hiervoor ook je tijd , stel vragen ....
De slaagkansen zijn 30% meer kans .

Heel veel succes x

Hey,

Wij zouden dus niet willen overgaan tot laten invriezen...omdat wij ieder vruchtje als leven zien en de kans met ontdooien zo groot is dat er kindjes verloren gaan.

Mijn vraag is dus; kunnen ze ook alleen 1 of 2 eicellen bevruchten, of staan veel artsen daar niet voor open?

@ bloemptje: wat bedoel je met 30% meer kans? meer kans met verse embryo's of IVF in het algemeen?

bedankt voor de reacties!

Hoi ,

30% meer kans dan normaal zonder IVF ,
maar ook met verse is er meer kans dan met ingevrozen .
Maar ik vind het altijd het proberen waard ,
als je met ingevrozen embryo's werkt
is het als vrouw veel minder zwaar , wat IVF toch wel is .

Het is gewoon de spanning vh ontdooien ,
wat niet altijd lukt en een terugplaatsing wat totaal niet pijnlijk .
Om dan vol spanning 2weken te wachten .

Wij starten terug aan poging 4 , binnenkort
nu eerst een maandje de pil .
Ik heb me voorgenomen dat dit onze laatdste poging is .

Veel succes x

Er bestaat ook zoiets als ivf in eigen cyclus. Je spuit dan geen hormonen om extra eicellen te laten rijpen, maar bij de puntie wordt dan alleen de eicel gebruikt die van nature is ontstaan. Of dit bij jullie mogelijk is ligt natuurlijk aan jullie situatie. Bij "gewone"ivf weet ik niet hoe de arten ertegenover staan. Wanneer je bv 10 eicellen hebt, en er 2 laat proberen te bevruchten, wat doe je dan met de overige 8?

Wij moesten wel vantevoren beslissen of we cryo's wilden (ook al hadden we ze uiteindelijk niet). Volgens mij is dat in ieder geval een keuze (wel of geen cryo's). Als je ze wel wilt, dan moet je daarvoor een contract afsluiten (wat je ermee wilt in verschillende gevallen).

Ik heb geen idee of je ook kan kiezen voor 1 eicel te laten bevruchten. Dat lijkt me niet. Ik had bijvoorbeeld 5 eicellen tijdens de punctie. Er waren er 4 bevrucht en 3 zijn niet doorgedeeld en hebben het dus niet overleefd. Die laatste is teruggeplaatst.
Als ik dus voor 1 had gekozen, en het was een van die drie geweest, dan had het dus niets geworden en dat is dus niet fijn. IVF is al geen pretje en al helemaal niet als er nog niet eens een terugplaatsing plaatsvind.

Groejtes, Esk

Terug
Bovenaan