Hoi Joelso,
wat een spannende tijd ga je tegemoet. Ik ga duiken voor je dat de wachttijden niet te lang zijn en de behandeling snel aanslaat!
Zelf ben ik van de eerste ook na 5 iui en ivf behandelingen zwanger geworden. De tweede kwam geheel onverwacht spontaan. De afspraken in het radboudt stonden al gepland.
Om je voor te bereiden zou ik vooral zeggen lees niet te veel op internet. Het zijn de vervelende verhalen die blijven hangen en ieder lichaam reageert anders. De arts gaat jou en je partner leren kennen en kan jullie vragen en traject het beste uit leggen.
Het radboudt stuurt van te voren een vragenlijst en brief met dingen waar jij en je partner rekening mee moeten houden. Voor zowel man als vrouw; geen drugs en niet roken, gezond eten en een niet te hoog bmi, voldoende beweging. Voor de vrouw komt daarbij geen alcohol en slikken van mama vitamines en foliumzuur (zit vaak al in de vitamines). Voor de man komt er nog bij; telefoon niet in de broekzak, maximaal 1x in de week 2 uur racefietsen, maximaal 1 eenheid alcohol per keer, geen strakke ondergoed/ broeken, verzorgingsproducten waarop staat for men niet gebruiken, niet te heet douchen en niet naar de sauna. Misschien kan je niet alvast wat mee. Dan heb je in ieder geval het idee dat je al wat doet.
Heel veel sterkte en succes!