IVF

hoi meiden,

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest en de kans is groot dat de enige manier om zwanger te worden dmv IVF is. Ze gaan nog een 2e sperma onderzoek doen en wat andere onderzoeken bij mijn man maar de eerste test was zo slecht dat hij ons weinig hoop gaf.
Nu vroeg ik me af hoelang het duurt voordat je het traject van IVF in kan gaan en of het traject echt zo zwaar is als ik denk dat het is.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Een verdrietige Marielle

Hoi!
De wachtlijst voor IVF is in onze regio 6 tot 8 maanden. Ik heb het nog niet gehad maar volgens mij zijn de ervaringen heel verschillend. Mijn buren verwachten een tweeling als gevolg van IVF en ze zeggen dat je zo nuchter mogelijk moet blijven en jezelf vooral niet gek moet praten. Zij hebben het allemaal goed doorstaan en het zat niet mee bij ze.

Probeer je er dus niet te druk om te maken en probeer blij te zijn dat zoiets als IVF bestaat. De kansen zijn vrij goed en het kan jullie droom hopenlijk waarmaken!

Sterkte
Inge

Hoi Marielle, hebben ze pas 1 zaadtest gedaan bij jou man? 1 test zegt nl nog niet zoveel. En hebben ze gekeken of er een mogelijke oorzaak gevonden kan worden. Mijn had bijvoorbeeld ook slecht zaad en is nu geholpen aan een spatader in zijn scrotum dit verhoogd de kans voor ons misschien wel. (geen zekerheid jammer genoeg) Meid succes ermee hoor het nog wel van je.

Liefs Molly.

Hoi Mariëlle,
Bij ons in het ziekenhuis is er geen wachttijd voor ivf, ik kreeg het startsein en kon meteen beginnen. Omdat ik a.s. zaterdag op vakantie vertrek heb ik het zelf een maandje uitgesteld. Ik heb het zelf toch nog niet meegemaakt, maar ik ben er ook nuchter onder, maak me niet gek, en zie wel!! Ik ben blij dat de kans bestaat om op deze manier de grootste wens in mijn leven te vervullen. En ik ga er dan ook voor.
Ik wens je sterkte,
groetjes Ang...

Bedankt voor jullie reactie!
Volgende week wordt er een echo gemaakt om te kijken of hij een spatader heeft. Verder laten we na onze vakantie een 2e sperma onderzoek doen, dan is hij ook 1 maand alcohol vrij.
Uiteraard ben ik blij dat IVF bestaat!
gr

Terug
Bovenaan