IVF...

Gisteren ben ik naar het evaluatiegesprek geweest om de 3e IUI poging af te sluiten.
Ik mag gelijk weer beginnen met poging 4....
Er is me wel verteld dat we IVF moeten overwegen, omdat ze het vreemd vinden dat er maar niets gebeurd....
Alles lijkt tot zover goed te zijn... regelmatige cyclus en ik reageer goed op de hormonen, maar het kan zo zijn dat ik toch geen eisprong heb... dat de follikels dus geen eitje bevatten..... hoogst onwaarschijnlijk, maar ze kunnen daar dus wel achter komen via IVF.
Ook kunnen ze dan de bevruchting volgen...
Ik doe dan deze 4e poging en als die weer niet lukt, kan ik een afspraak maken voor een intake-gesprek voor IVF. Daar is dan nog een kleine wachtlijst, maar die is niet lang en waarschijnlijk kunnen we poging 5 ook nog doen vóór de IVF....
Als ze met de IVF dan zien dat er niets mis is... kunnen we weer door met IUI als we dat willen...
Ze zei me dat ze graag onderzoeken waar het niet goed gaat...
Tja.... dat wil ik zelf natuurlijk ook weten maar ik ben wel bang voor de uitslag.....
Ik dacht dat alleen het baarmoederslijm wat aan de zure kant was en dat dat met spoelen dus wel zaadvriendelijker zou worden....
Jeetje ik ben echt een beetje uit het veld geslagen... stel nou dat er dus toch meer aan hand is....
Ik ga vandaag mijn zinnen maar eens verzetten......
Liefs Lill

He Lill,

Ik wil je toch even sterkte wensen, en ook zeggen tegen je dat het echt wel goed komt!! Ook al zouden jullie misschien op moeten gaan voor ivf!! Maar goed ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt over wat jullie hebben gehoord. Maar geen paniek en even afwachten wat de verdere stappen zijn in mmm ok.

Liefs Mickey

Hoi Lill
Ik wil je ook even sterkte wensen
en je kan het ook als iets positiefs zien dan ga je weer een stap verder ipv dat je maar de ene iui naar de andere doet en er geen resultaat uit voort komt.

Groetjes Sabine

Ik vind het ergens toch ook wel goed nieuws hoor. Ze kunnen ze wel eeuwig blijven entertainen met IUI maar daar wordt je ook stapelgek van als er geen zwangerschap uitkomt. IVF geeft toch weer hele andere kansen en dan kunnen ze de boel inderdaad eens even goed bekijken. Ik vind het heel positief klinken dat ze je zo serieus nemen en actie ondernemen. Ook heel fijn dat die wachtlijst niet zo lang is. Bij ons kom je er pas op na 6 IUI en dan moet je gewoon keihard 8 maanden wachten op IVF.
Misschien is IVF zometeen helemaal niet meer nodig omdat je al zwanger bent door IUI nr.4 of 5!! Ik bedoel 3 IUI's is niet leuk maar niet gek veel toch?! Ik ken meiden die pas na 9 IUI's op mochten voor IVF. Dan zou ik toch de voorkeur geven aan de plannen van jouw gyn.

Liefs inge

Jeetje Lill, kan me voorstellen dat je bang bent voor de uitslag..ivf is niet niks...
Maar bedenk, als het toch ooit zover komt...velen zijn je voor gegaan (wij incluis..)
Wat betreft dat je slijmvlies te zuur zou zijn...mischien een tip; baat het niet.. 30 jaar geleden heeft het mijn moeder geholpen om zwanger van mij te worden..dus...

geen varkensvlees en koolzuurhoudende dranken. dat werd haar aangeraden en ze was binnen 2 maanden zwanger!!! Terwijl ze al bijna 2 jaar bezig was. Ik zeg niet dat het helpt,maar mischien is de moeite waard om te proberen. wilde het je toch niet onthouden!
Heel veel succes meis! en ik hoop echt dat ivf niet nodig zal zijn!
gr. petra

hoi lill, een dubbel gevoel he, maar ik denk dat we blij mogen zijn dat er zovel mogelijkheden zijn. IVF klinkt natuurlijkn heel erg beladen, maar goed als je straks een wondertje in je handen mag houden dan was het het wel waard. Ik dacht helemaal in het begin ook ivf das niks voor mij, nee dan wachten we   wel en anders was dit de keuze van moedernatuur. mar goed we zijn ook al meer als 2 jaar verder en we beginnen deze cyclus met iui, en ja de volgende stap is IVF. En weet je ik ben blij dat deze mogelijkheid er is. En stiekem hoop ik dat het er dan toch meteen 2 zijn, ik moet er niet aan denken dit circuit nog eens te moeten doorlopen.

Inge als je bij jullie zo'n lange wachtlijst is voor ivf (ik weet het is nog ver weg), maar houd in gedachte dat je over kan stappen naar een ander ziekenhuis. in eindhoven is helmaal geen wachtlijst! en 8 maanden is wel veel te lang. Maar goed dat is een fase verder.

liefs simone

Terug
Bovenaan