IVF

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben Maartje Leerink, 17 jaar, en voor mijn werkstuk Bio heb ik als onderwerp IVF. Nu ben ik opzoek naar de voors en tegens van de behandeling. En verschillende meningen.

IVF, zijn jullie voor of tegen? En Waarom?

Jullie kunnen eventueel reageren op mijn emailadres; maartjeleerink@hotmail.com

Hoi Maartje,

Ik ben voor IVF omdat wij daar nu ook aan moeten geloven. We mogen blij zijn dat in deze tijden dit allemaal mogelijk is. Niemand kiest ervoor om de medische molen in te moeten. Je hebt altijd een ideaalbeeld. Je stopt met de pil en plop je bent zwanger. Helaas voor heel veel vrouwen is dit niet aan de orde.

De medische molen is een zware tijd voor iedere vrouw. IVF is ook zeker niet makkelijk dus mensen moeten hier niet licht tegen aankijken. Mensen die hierover stomme opmerkingen maken weten niet hoe het is. Die hebben vast en zeker   een paar gezonde kinderen rondlopen die in een nacht plezier zijn gemaakt. Nee dan weet je echt niet hoe het is om zo'n wens te hebben en die dan niet in vervulling gaat.

Nee ik ben absoluut voor. Ik hoop dat het voor iedereen goed uitpakt die aan dit traject moet beginnen.

groetjes

Nicole

Hoi Maartje, ik ben Ant, 39 jaar en moet nu na gaan denken over ivf. Ben absoluut voor.
Realiseer me wel dat het ook heel erg belastend is. Heb zelf een dochter van 8 jaar die ook pas na 5 jaar dokteren is geboren, toen zonder ivf. Nu willen mijn man en ik heel graag nog een  kindje en ziet het er naar uit dat dat alleen met ivf. lukt. Mijn man heeft drie kinderen die veel tijd bij ons wonen dus is ivf. wel heel erg belastend voor me; 4 kinderen opvangen na school en vaak op en neer naar ziekenhuis. Moet 27 juni naar gyn. Dus moet heel goed nadenken over of ik dat wel aankan.
Groetjes, Ant

Terug
Bovenaan