ivf ???

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

Ik snuffel hier al een paar weekjes rond en reageer af en toe ook wel eens.
Maar door alle drukte hier kom ik er niet aan toe om iedere x te reageren.

Maar ik loop met een vraag rond.
In Okt moet ik terugkomen bij gyn is het dan niet raak dan word er datum geprikt voor kijkoperatie.
We hebben al een mooi gezond dochtertje , maar afgelopen dec hebben ze mijn rechtereileider en eierstok verwijderd met 2 cysten van 15 cm.

Er schijnen nogal wat verklevingen te zijn bij de linker maar ze weten niet hoever de verklevingen IN de linker eieleider zitten.Daarvoor moesten we eerst proberen natuurlijk zwanger proberen te raken sinds de operatie.In juli ben ik weer geweest en er rijptte een mooi eitje   dus ik prodiceer nog eitjes met mijn linker eierstok.

deze week ben ik weer ongi geworden , en het is dus niet gelukt nog om zwanger te raken.
Ik moet nog 1 x ongi worden voor ik naar gyn terugmoet.

De gyn had gezegd dat wanneer het dusdanig verkleefd zou zijn in de eileider en niet meer verholpen kan worden,er nog wel IVF voor ons is.

Nu vraag ik mij af (zonder al te ver vooruit te lopen)ik kan zwanger raken,ik heb nml al een dochter.

Is de kans voor mij om zwanger te raken via ifv net zo groot als de meeste stellen die het raject ivf ingaan of heb ik een vergrootte kans dat het lukt doordat ik wel zwanger kan raken.???

Misschien een hele directe vraag en ik wil er ook niemand mee voor het hoofd stoten, maar ik loop hier mee rond en dacht misschien weten jullie dat...

Eigelijk hadden we samen besloten om het raject ivf de komende tijd niet in te gaan, omdat het nogal beladen is heb ik wel begrepen vauit directe omgeving.
Maar hoe dichter de afspraak dichterbij komt hoe dichter de operatie ook dichterbij komt met de uitslag...
ikwil niet te negatief zijn maar ja de kans is gewoon groot aanwezig dat de linker eileider van binnen verkleefd is omdat er veel verklevingen omheen zitten en ook om baarmoeder....

wie weet hier iets van??

liefs Elora

Hoi Elora,

Ik heb nog  geen ervaring met ivf hoor, maar je vraag of de kans van slagen groter is bij jou dan bij anderen is volgens mij niet zo maar te antwoorden...
Want er kan om verschillende redenen ivf uitgevoerd worden...
Ik denk dat je kansen gewoon  hetzelfde zijn als bij anderen.
Want de behandeling zelf is uiteraard zo specifiek dat de verminderde kans om zwanger te worden bij sommigen mensen op die manier juist gelijke kansen worden...
Ik heb net een IUI behandeling gehad en mijn gyn zei dat daarmee de kans op zwangerschap gewoon gelijk komt te staan met de 'gewone' kans in een natuurlijke cyclus om zwanger te worden...
Maar goed...ik ben geen arts dus weet ook niet precies.
In ieder geval veel geluk gewenst!
Hopelijk hoef je helemaal geen ivf te doen!
Succes!

Liefs Linnepinnie

Terug
Bovenaan