IVF

Hallo allemaal ,
Het is even geleden dat ik hier was , we hebben 7 insimunaties achter de rug en konden
er beter mee stoppen .
Alle onderzoeken gehad , medicijnen enz..
Ook bij mijn man is alles oké .
Omdat het na 3 jaar nog niet raak is , hadden we er even genoeg van de stress en
teleurstellingen idere keer opnieuw .
Zijn we bewust even met alles gestopt , even PROBEREN onze zinnen te verzetten .
We zijn op vakantie geweest en hebben een gesprek gehad om met ivf te starten volgende cyclus .
We willen er volledig voor gaan maar toch heb ik er wat schrik van .

Omdat we ons aan een strikt schema moeten houden , zelf inspuiten , bloed trekken
echo's enz
Maar vooral van de punctie en de terugplaatsing , heeft er iemand ervaring mee ?
Doet dit pijn ?
Al die hormonen die je krijgt ?

XXX bloempke

Hoi bloempke

Ik heb ook pas geleden i.v.f.behandelingen gehad zoals spuiten tabletten en is mij goed bevallen.
oja wat bedoel jij eigenlijk met bloed trekken,dat heb ik niet gehad.
Ik heb mij puntie op 15 juni gehad en viel erg mee,je moet gewoon goed luisteren wat je moet doen.
ik kan je alleen zeggen dat je een tablettje krijgt en een spuit in je bil,een soort verdoving maar je val er niet in slaap mee..18 juni heb ik de terugplaatsing gehad maar je voel er niks van is zo gedaan binnen 10minuten ben je klaar.
ik kan je alleen ik heb ook een bloeding gehad maar dat hoorden er bij .
de dag van de puntie moet je 16 dagen erna je urine inleveren en bloedprikken.
Vanmiddag een test gedaan thuis en ik ben nu zwanger van onze eerste kind en mij eerste keer en geljk raak.
ik hoop voor jullie hetzelfde natuurlijk.
ik hoor wel of je nog iets wil weten.

groetjes van desi

quote: bloempke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2008 21:53:34'));

Hallo allemaal ,
Het is even geleden dat ik hier was , we hebben 7 insimunaties achter de rug en konden
er beter mee stoppen .
Alle onderzoeken gehad , medicijnen enz..
Ook bij mijn man is alles oké .
Omdat het na 3 jaar nog niet raak is , hadden we er even genoeg van de stress en
teleurstellingen idere keer opnieuw .
Zijn we bewust even met alles gestopt , even PROBEREN onze zinnen te verzetten .
We zijn op vakantie geweest en hebben een gesprek gehad om met ivf te starten volgende cyclus .
We willen er volledig voor gaan maar toch heb ik er wat schrik van .

Omdat we ons aan een strikt schema moeten houden , zelf inspuiten , bloed trekken
echo's enz
Maar vooral van de punctie en de terugplaatsing , heeft er iemand ervaring mee ?
Doet dit pijn ?
Al die hormonen die je krijgt ?

XXX bloempke

Hallo Bloempke,

Wat spijtig dat je niet eerder zwanger bent geworden, maar gelukkig is  er nog zo iets als IVF. Goed dat je eerst even afstand hebt gehouden. Houd er vertrouwen in dat je uiteindelijk zwanger kan worden, zeker omdat er geen aanwijsbare reden is waarom het tot nu toe niet is gelukt. Bij mij wisten ze na 12x IUI ook niet waarom ik maar niet zwanger was geworden.

Zelf zit ik aan het eind van mijn eerste ronde IVF voor ons derde kindje. Onze tweeling is ook door middel van IVF verwekt. Toen was het in 1x keer raak.

Beide keren heb ik de punctie niet als vervelend ervaren. Je wordt goed verdoofd, zodat je weinig voelt, maar wel mee kan kijken op het scherm. Het meeste last had ik nog van de nawerkingen van de verdoving. Dat is dus goed te overzien.

De terugplaatsing stelt helemaal niets voor. Het meest vervelende daarvan vond ik dat ik met volle blaas moest komen en dat vervolgens ik 3 kwartier moest wachten, omdat de afspraken uitliepen......

Ik heb wel last van de hormonen, maar daar reageert iedereen anders op. Ik reageer er nu zelfs als anders op dan vorige keer. Daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.

Uiteindelijk zijn de wachtweken aan het eind het zwaarst, emotioneel gezien dan. Maar daar kom je samen wel doorheen. En natuurlijk kan je hier altijd je verhaal kwijt.

Heel veel sterkte.

groetjes,
Martine

Hallo ,
Bedankt voor jullie reactie het maakt me toch een beetje geruster .
De vraag vh bloedtrekken , de dokter wil me goed opvolgen en daarom om de 2a3
dagen bloedprikken en een echo nemen .
Ik vroeg me het gewoon af of het te organisren valt , ik heb nogal een drukke job
en hoop dat al deze planning lukt.

Het is toch niet eerlijk allemaal , wat we er allemaal voor over moeten hebben .
Ik ken verschillende koppels met ongelukjes  , die niet gepland waren .  
Maar ja , het is zo .

Ik ben al blij dat jullie zeggen dat alles nogal meeviel , zonder teveel pijn .
Super voor je dat je 1ste poging gelukt is x
Het geeft me een boost om door te gaan !!
We tellen af ,

Tot snel XXXX

quote: bloempke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-07-2008 10:47:07'));

Hallo ,
Bedankt voor jullie reactie het maakt me toch een beetje geruster .
De vraag vh bloedtrekken , de dokter wil me goed opvolgen en daarom om de 2a3
dagen bloedprikken en een echo nemen .
Ik vroeg me het gewoon af of het te organisren valt , ik heb nogal een drukke job
en hoop dat al deze planning lukt.

Het is toch niet eerlijk allemaal , wat we er allemaal voor over moeten hebben .
Ik ken verschillende koppels met ongelukjes  , die niet gepland waren .  
Maar ja , het is zo .

Ik ben al blij dat jullie zeggen dat alles nogal meeviel , zonder teveel pijn .
Super voor je dat je 1ste poging gelukt is x
Het geeft me een boost om door te gaan !!
We tellen af ,

Tot snel XXXX

Hoi,

Ik hoefde zelf niet iedere keer bloed te laten prikken, maar wel de echo's natuurlijk. Ik heb ook een drukke baan en bovendien ligt het ziekenhuis voor mij niet om de hoek.

Het is inderdaad lastig plannen, omdat je steeds na een echo hoort wanneer je voor de volgende moet komen. Ik heb daarom aan mijn baas uitgelegd dat we met IVF bezig zijn en dat dat dus betekent dat ik vaak naar het ziekenhuis moet. Hij deed daar absoluut niet moeilijk over. Ik moest alleen zorgen dat mijn externe afspraken niet in het geding zouden komen. Dit is mij gelukt, door die 's middags te plannen (ik moest voor de echo's altijd 's ochtends komen). En dan ook nog alleen de afspraken die in de periode echt noodzakelijk waren door te laten gaan. De rest heb ik verschoven.

Ik hoefde dan ook geen vrij te nemen van mijn baas voor de ziekenhuisbezoekjes, dus dat was erg plezierig.

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan