ivf

Nog steeds in dubio.
Denk dat we er volgend jaar voor gaan.
Ik heb wel een boekje in internet natuurlijk, maar wat staat ons allemaal te wachten?
Ik weet beide bloedprikken, gesprek me je gyn. en moet je met nog meer mensen praten zoals een maatsch. werk. ?
En is de eicelpunctie erg pijnlijk?
Wat kan de man allemaal verwachten? Wat krijgt hij voor zijn kiezen.
Wat een vragen hé.

Bij het geertgen in elsendorp hoefde je neit met maatschappelijk werker of iets dergelijks te praten.

Bij het geertgen kreeg je een soort pijnstiller tijdens de eicelpunctie, en ik vond het reuze meevallen, had de 1e keer 16 eifol en de 2e keer 22, ik kan niet zeggen dat het helemaal pijnloos is, maar de pijn is met hulp van die pijnstillers goed te hebben echt waar.
Volgens mij is bij de man alleen maar bloed prikken en dan zn zaad inleveren, en er voor de vrouw zijn natuurlijk.

MAar effe nog neit onbelangrijk, wat goed dat jullie misschien toch de stap gaan nemen! hoop dat jullie volgend jaar snel zwanger mogen zijn en een gezond kindje in de armen mogen sluiten.

Trouwens de terugplaatsing voel je neits van, en je moet hormonen spuiten, maar dat weet je vast allemaal wel, als je nog emer dingen wilt weten dan kun je die altijd vragen, maar het belangrijkste is denk ik wel dat je er voor 100% achter staat met zn 2en want dit doe je samen!

Lfs

Als je al bij een gyn onder behandeling bent (geweest) dan hoef je verder niets meer dan "alleen" de IVF, maar als je daar nog niet eerder bent geweest, dan kan je verwachten dat ze jullie beiden eerst gaan doorlichten.
Dat betekent dat ze bij de vrouw eerst de cyclus gaan volgen (bloedprikken, eisprong, eventueel een HCG (rontgenfoto met contrastvloeistof om doorgankelijkheid baarmoeder etc. te bekijken) of laparascopie (kijkoperatie) ). Dit om te kijken of er misschien iets is wat makkelijk verholpen kan worden. Bij de man gaat het vaak om het inleveren van een potje met zaad waarvan dan de beweeglijkheid en hoeveelheid bekeken wordt. Aan de hand van uitslagen wordt de volgende stap ingezet.
Voor IVF moet je als man alleen een potje zaad inleveren op een bepaald moment. Voor de vrouw houdt het meer in: regelmatig echo's om te kijken hoe je eiblaasjes groeien. Je start met hormonen prikken (meestal decapeptyl) om je cyclus plat te leggen, vervolgens hormonen prikken om je cyclus weer op te starten (meestal Gonal F of Puregon of Menopur), dan volgt de punctie. De punctie is niet aangenaam, maar je krijgt pijnstilling en het kan per punctie ook nog 's verschillen, dus je kan er weinig van zeggen hoe het is voor jouzelf. Ik vond het heel erg meevallen. Na de punctie wordt het zaad erbij gedaan en na een aantal dagen, als er bevruchting is geweest, wordt dit teruggeplaatst in je buik (pijnloos!). En dan wachten of het gelukt is. Dat is het zo'n beetje in de notendop.

Hey pxdt44,

Waarom ga je met jeraen niet eens naar de gyn? Je weet dan meteen hoe het er in dat ziekenhuis aan toe gaat, want ook al is de grote lijn verschillend, per ziekenhuis kunnen er toch kleine verschillen zijn.

Succes!

Liefs Daisy

Hoi,

nou de uitleg heb je al hoe het gaat..

Maarre tipje van mijn kant. de regering wil weer snijden in de IVF plannen.
Er komt een voorstel om bij de eerste 2 pogingen nog max 1 embryo terug te plaatsen indien je jonger bent dan 38 jaar...

Ik ben hier geen voorstander van, heb poging 1 elke keer 1 embryo gekregen en nu bij de 2e poging 2 en hupsakee, zwanger! Mijn gevoel gaf dat zo aan, plaats er 2 terug, 1 valt af en andere blijft zitten en dat klopt!

Hou dit wel in gedachten want elk jaar is IVF een onderhandelpunt m.b.t. bezuigingsplannen in de zorg....wij zijn vorig jaar daarom door gaan pakken, want zelf betalen is onwijs kostbaar.

Maaaaar andere kant is, dat jullie er wel klaar voor moeten zijn uiteraard!

Wij hebben in ieder geval geen enkele spijt van dit zware traject..

succes

gr Yosha

ik heb ook geen seconde spijt, zelfs niet na de laatste 3 mislukte pogingen voor een tweede. Het is zwaar, fysiek, maar ook mentaal.
Maar hoever ben je eigenlijk in de MMM??? want zonder oorzaak gaan ze eerst nog IUI proberen (je hebt het vast al eens verteld, maar die heb ik gemist...)
In ieder geval succes, en ik zeg pak de telefoon...

Hoi Krissy,

Wij zijn inmiddels al 11 jaar en 1 maand bezig om zwanger te raken.
We hebben alle iui behandelingen gehad, maar ivf zagen we niet echt zitten.
We hebben de laatste tijd veel gepraat. We gaan nu toch die stap nemen.
8 Augustus moet ik naar mijn gyn. toe voor de formulieren, en ze denken dat het december en anders begin volgend jaar wordt dat het ivf traject kan worden gestart.
Het is een raadsel waarom zwangerschap uitblijft.

Terug
Bovenaan