J.broodpitmeel of Rijstebloem?

Hey meiden!

Ik heb even een vraagje;
Onze jongen krijgt in zijn fles J.broodpitmeel
want hij is erg hongerig! Maar nou zitten er
steeds weer onwijze klontjes in en het maakt
niet uit hoe heet we het maken of de klontjes
fijn maken! De klontjes zitten telkens voor zijn
speengaatje! Hij zuigt zich dan  helemaal kapot!

Nu is mijn vraag;
Kan ik ook een mini beetje  Rijstebloem erin doen?
Hij is pas 5 wkn & ik weet wel dat rijstebloem
vanaf 4 mnd is!!   Maar als ik er niks in doe blijft
hij huilen van de honger!! (130cc &  Forte)

Als jullie een idee hebben heeeeeeel graag!!

Liefs Sjors!! (Mamma van Delano 5 wkn!)

hallo
ik heb een zoontje van 9 week en hij krijgt sind zaterdag kruidvat comfort voeding
met jbpm. dat lost wel goed op al lijkt het wel een beetje raar in de fles zelf.
hij houdt het met deze voeding wel 4,5 uur uit tot de volgende voeding en spuugt bijna niet meer. je zou het eens kunnen proberen. succes er mee !!

groetjes mama van robin

oow ja rijstebloem doen we er altijd savond bij de laatste fles in
2 theelepeltjes maar dan heb je een speen nodig met een groot gat
anders is het te uitputtend. maar ik heb niet het idee dat mijn zoontje daar echt langer door rustig is maar proberen kan altijd.

Hoi!
Met 5 wk zou ik absoluut nog geen rijstebloem gaan geven: dit is nl. al bijvoeding. Zoals hierboven geschreven: stap over op comfortvoeding. Hebben wij ook gedaan en is ons reuze bevallen. Geen gedoe meer met aparte schepjes jbpm en eventuele klontjes.

Groetjes, Ingrid

Hoi Sjors,
Je kan ook een voeding voor hongerige baby's van een ander merk proberen. In de voeding voor hongerige baby's van Friso zit iets anders dan in de voeding voor hongerige baby's van Nutrilon. Dan uiteraard wel stap voor stap introduceren.

Ik zou nog geen rijstebloem gebruiken, daar is hij nog te jong voor. Hij kan er erge darmkrampen van krijgen.

Drinkt hij zijn fles helemaal leeg? Zo ja, dan kan je er ook wat extra water bij in doen (max. 10% van de totale hoeveelheid, dus dan 130cc water + 4 schepjes ipv 120cc water + 4 schepjes).

Hoe zwaar is hij? misschien mag hij al wat meer. Als leidraad kan je aanhouden dat je kindje 150cc per kg gewicht mag hebben per dag. Hij moet wel ongeveer 20minuten over de fles doen om zijn zuigbehoefte kwijt te raken.

Ik las dat je de forte voeding gebruikt. In deze voeding zit al iets extra's om te zorgen dat je kindje wat meer verzadigd raakt. Misschien zorgt die combi ervoor dat je van de extra JBPM klontjes krijgt. Probeer eens de  normale voeding te mixen met JBPM (je kan het net zo dik maken als je zelfs nodig vindt) ik denk dat je dan geen klontjes meer krijgt.

Heel veel succes ermee!

gr.Eveline

Hoi Sjors,

Misschien is het probleem ondertussen al opgelost, maar ik wil je ook nog wel een tip geven.

Ik gaf mijn zoon eerst ook forte voeding omdat hij constant honger leek te hebben. Achteraf was dit bij ons niet zo, maar had hij last van reflux (dus brandend maagzuur). Om dit tegen te gaan zijn wij toen ook jbpm gaan toevoegen aan de fles. Om het klonteren tegen te gaan, had ik op een gegeven moment ontdekt dat je het best eerst de voeding en de jbpm in een bakje kunt mengen en dat toevoegen aan het water. Wij voegen het toe aan koud water en warmen het dan op, maar toevoegen aan warm water gaat ook.....
Ondertussen zijn wij overgegaan op standaard voeding, omdat hij dus geen honger had, maar pijn. Wil hiermee helemaal niet zeggen dat dat misschien bij jou ook het geval is hoor, dat je me niet verkeerd begrijpt. Maar ook bij deze voeding mengen wij op deze manier en dat werkt het best.

Hopelijk kun je hier wat mee!

Succes,
Wendy

Hoi Mama,

Wij hebben een jonge man van 7 weken oud en is ook erg hongerig. Wij hebben op advies van de ka comfort voeding icm hongerige baby voeding en daar kan hij het nu wel 4 uur op volhouden. Eest kwam hij na 2,5 uur al dan had hij honger en had hij de fles in minder dan 5 min leeg. Nu doet hij er bijna 20 min over en hij slaapt veel tevredener en hij is zelf ook rustiger.
Hij had ook last van obstipatie vandaar dat we een combinatie van comfort en extra (friso) hebben.
Heel veel succes. Het blijft in het begin toch puzzelen om te kijken waar je kind het het beste op "doet"

liefs Karin Mama van Nathan

Terug
Bovenaan