Heerlijk he, om dat knipperlichtje in je pinda'tje te zien. Onvoorstelbaar dat het kleine ding over een paar weken al een echt mensje is...
Wij doen geen testen, aangezien we geen verhoogd risico hebben. En dan vind ik het risico van de (vervolg)testen gewoon te hoog. Zou het mezelf niet kunnen vergeven als uit de testen blijkt dat alles toch in orde is, maar ik vervolgens wel een miskraam zou krijgen door de test.
Je hoeft natuurlijk geen miskraam te krijgen, maar je hebt er wel meer kans op dan wanneer je het niet doet.
Als zou blijken dat we een gehandicapt kindje krijgen, is dat voor mij geen reden om de zwangerschap af te breken, dus voor mij heeft het hoe dan ook geen meerwaarde.
Iedereen moet het voor zich weten, kan me op zich voorstellen dat mensen die verhoogd risico hebben, het graag willen weten. Maar zoals je zelf al aangeeft, het geeft geen garantie. Dus ik denk dat je voor jezelf na moet gaan of je de testen doen het risico waard vindt en of de uitslag invloed zal hebben op je verdere beslissingen...