Ja een kloppend hartje!

Gisteren een echo gehad en volgens de verloskundige kon het niet beter. Prachtig om zo' n kleine kloppende pinda te zien.... Zijn er nog mensen die een combinatietest gaan doen? Eerst wou ik het perse maar na het gesprek en de echo denk ik echt van wat is de meerwaarde want je krijgt geen garantie. Wat vinden jullie ervan?

gr maggy

Garantie heb je nooit. Ik weet niet hoe oud je bent en of je in een risicogroep zit. Je zou ook daarnaar kunnen kijken en wat doe je als het blijkt dat je bijv. kans 1 op 200 hebt. Ga je dan verder onderzoek laten doen (met mogelijke risico op mk) of doe je dan niets?

pff bericht al weg.

Natuurlijk ook super fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien.

Zelf ga ik trouwens wel voor ene combitest, maar ik ben dan ook wat ouder en val daardoor in verhoogde risicogroep.

Heerlijk he, om dat knipperlichtje in je pinda'tje te zien. Onvoorstelbaar dat het kleine ding over een paar weken al een echt mensje is...

Wij doen geen testen, aangezien we geen verhoogd risico hebben. En dan vind ik het risico van de (vervolg)testen gewoon te hoog. Zou het mezelf niet kunnen vergeven als uit de testen blijkt dat alles toch in orde is, maar ik vervolgens wel een miskraam zou krijgen door de test.
Je hoeft natuurlijk geen miskraam te krijgen, maar je hebt er wel meer kans op dan wanneer je het niet doet.
Als zou blijken dat we een gehandicapt kindje krijgen, is dat voor mij geen reden om de zwangerschap af te breken, dus voor mij heeft het hoe dan ook geen meerwaarde.

Iedereen moet het voor zich weten, kan me op zich voorstellen dat mensen die verhoogd risico hebben, het graag willen weten. Maar zoals je zelf al aangeeft, het geeft geen garantie. Dus ik denk dat je voor jezelf na moet gaan of je de testen doen het risico waard vindt en of de uitslag invloed zal hebben op je verdere beslissingen...

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Wij gaan wel voor de screening, met de eerste ook gedaan.
Ik wil het graag weten als er risico's zijn, ben iemand die overal graag van op de hoogte is.
Mooie bijkomstigheid: doordat het bij mij gewoon vergoed wordt door de verzekering is het ook nog eens fijn een 15-30 min extra naar binnen gluren naar de kleine spruit, super!

Onze eerste wilde niet goed gaan liggen voor de echo, heb ruim 40 min kunnen genieten! :-D

oo daar verlang ik ook naar, een kloppend hartje en een mooi pindaatje....haha..8 februari mogen wij komen voor een termijn -echo.zo spannend.maar ik doe geen extra testen ondanks mijn hoge leeftijd, daar wordt ik zo nerveus van en zekerheid heb je nooit, vertrouwen hebben in ons wondertje..fijne week.

Ik laat het wel doen. Vorige keer gedaan en nu ook weer. Ik ben dan nog wel jong maar zit wel het een en ander in de familie dus ik zou wel graag wat meer uitsluitsel willen.

Terug
Bovenaan