Ja hoor, daar gaan we weer...

En ik mag weer eens naar de gyn. Vanmiddag controle gehad. Alles was goed, bloeddruk 100/60, Hb wel wat laag 5,8, maar met het luisteren hoorden we dat het hartje wat trager ging dan normaal en af en toe een slag oversloeg. Volgens de vk gebeurt dit vaker in deze termijn maar voor de zekerheid moet ik toch naar de gyn. Aangezien ik ook moet bloedprikken in het zkh word het morgen weer een leuk dagje. Ach ja, alles voor de kleine!! Misschien vraag ik wel of ik bij de gyn mag blijven. Weet iemand wanneer ze dat doen? Dit heen en weer gedoe tussen vk en gyn is ook niet erg handig.

Liefs ciomama

Dit is mijn vierde en ik loop standaart bij de gynaecoloog, maar deze keer mocht ik ook op controle bij de VK tot 30 weken. Daar had ik dus geen zin aan, loop al sinds 2003 bij de gyn dus.... hij begreep me volkomen en ik mocht gewoon op controle blijven bij de gyn!
Kortom: als je weer bij de gyn bent gewoon aan hem/haar vragen dat je het fijner vind daar te blijven!

Thanx voor je reactie. Moet je dan ook in het zkh bevallen? Of mag dat alsnog thuis? En heb je dan een medische indicatie? Bij mn dochter ben ik ook in het zkh bevallen maar toen was het tijdens de bevalling verhuizen die kant op omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Heb dus geen idee hoe het gaat als je daar al loopt.

Liefs ciomama

Ja, ik moet in het ziekenhuis bevallen, ik heb epilepsie, maar omdat ik al eerder 2 keizrsnedes heb gehad krijg ik dat nu ook weer. Dus ik weet niet of je dan thuis kan bevallen, ik denk het zlef eigenlijk wel hoor. Gewoon vragen aan de gyn dan weet je het zeker!

Liefs Linda

jee wat een gedoe allemaal. Bedenk wel wat de voor en nadelen zijn van ziekenhuis begeleid worden en door de VK. Ik vind een nadeel dat je moet bellen naar het ziekenhuis, en je dan maar moet afwachten als je daar bent, je voelde ontsluiting hebt. Ze kunnen je zo weer naar huis sturen namelijk als je niet voldoende ontsluiting hebt. Bij een VK is het zo dat zij langs komt en je pas naar het ziekenhuis gaat, als je voldoende ontsluiting hebt.

Wij kiezen dan ook voor een poliklinische bevalling. Onze eigen VK begeleid ons tijdens de hele bevalling, als we voldoende ontsluiting hebben gaan we naar het ziekenhuis en daar doet onze eigen VK de bevalling, als er dan wat is, ben ik dicht bij het vuur.

Ik weet niet hoe snel ze je als medische bestempelen. Maar misschien een optie voor jou, als jij je toch wat druk maakt, om poliklinische te gaan bevallen

X yvonne

Nou ik mag morgen weerkomen want er is duidelijk een overslag te horen. Dat gebeurt wel vaker en ze groeien er overheen, maar voor de zekerheid krijg ik morgen nog een uitgebreide echo van het hartje om andere dingen uit te sluiten. Als blijkt dat de kleine er tijdens de zwangerschap overheen groeit mag ik weer terug naar mn vk. Mocht blijken dat de kleine er na de geboorte overheen groeit moet ik het zkh blijven voor de controle's en bevalling.

Dit klinkt misschien erg raar, maar van mij mag de kleine er wat later overheen groeien. Zo blijf ik in het zkh. Elke keer als ik controle heb moet weer door naar de gyn. Ben daar een beetje zat van eerlijk gezegd. Voor de kleine kan het geen kwaad is mij meerdere malen verzekerd dus dat is wel een hele geruststelling! Nou ja, eerst morgen maar even afwachten. Dan horen we meteen hoe of wat.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan