Ja, ik heb de baan

Vorige week maandag heb ik een berichtje geplaatst (11.51 uur) over zwanger solliciteren. Ik zou nl. die dag van een werkgever te horen krijgen of ze me wilden aannemen. Het weekend daarvoor hadden we een test gedaan en ik was dus zwanger, wel nog heel pril 5 weken. Ik wist dus niet of ik die werkgever moest inlichten. Ik heb heel veel reacties van jullie gehad, wel vertellen maar sommigen adviseerden ook om het nog een tijdje voor me te houden. Mijn gevoel zei me al dat ik toch eerlijk moest zijn. Ik heb mijn gevoel gevolgd en dit dus eerlijk verteld. De baas feliciteerde me en wou me toch afgelopen vrijdag voor een gesprek uitnodigen. Hij waardeerde dus mijn eerlijkheid en heeft me vanaf 1 mei een jaarcontract aangeboden. Een halfjaarcontract vond hij een beetje sneu omdat ik dan na dit contract mijn zwangerschaps/bevallingsverlof zou ingaan en dan weer werkloos thuis zou zitten. Ik denk dat ik toch wel blij mag zijn met zo'n baas.

groetjes,
Nicole
 
Hoi Nicole,

DAt is inderdaad goed nieuws! Je mag wel blij zijn met zo'n baas. Twee goede berichten tegelijk dus.
Hopelijk mag je nu na je zwangerschap ook blijven.

In ieder geval gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap (en baan)
Liefs Debbie
 
Hoi Nicole,

Gefeliciteerd met de baan!
Soms loont het dus toch het eerlijk zijn (of zou je de baan sowieso wel gekregen hebben?).

Maar zeker prettig zo'n baas! En nog eentje die meedenkt ook (half jaar of jaarcontract). Lekker hoor.

Geniet van alles.
 
Gefeliciteerd! Fijn dat je eerlijk kon zijn en er geen vervelende consequenties door kreeg. Helemaal zo met een jaarcontract ipv een halfjaarcontract.

Veel plezier!
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en een hele fijne zwangerschap toegewenst. Ik zat in het zelfde schuitje en volgde ook mijn gevoel om eerlijk te zijn. En dit loonde. Ze waren blij dat ik zo eerlijk was. Als ze later gehoord hadden dat ik zwanger was, hadden ze dit niet zo leuk gevonden. Kreeg eerst ook een jaarcontract en nu per 1 april een vast contract. Nu zit ik thuis te wachten op de aankondiging van de kleine. Ben nu 38,5 weken. Geniet van je zwangerschap. Groetjes Natasja
 
Doe mij ook zo'n baas!!!!

Het zal denk ik een stuk scelen in wat voor branche je werkt.
Ikzelf ben verkoopster en mijn contract werd niet verlengd.
Nu ben ik 5 mnd en kan ik niet werken ivm bekkeninstabbiliteit,maar geloof ook niet dati k in de verkoop zomaar een baan toegewezen zou krijgen.

geniet ervan
 
Terug
Bovenaan