Ja, maar...

A

Anoniem

Guest
Ik zit met een heel dubbel gevoel. Wij willen heel graag een tweede
kindje... Dat is op zich niet echt bijzonder natuurlijk, maar nu zit ik
er mee dat wij samen het er niet helemaal over eens zijn of we het nu
gewoon willen "afwachten"   of dat we er rekening mee willen houden
met het klussen. Doen we het nou gewoon als we zin hebben of gaan we
tellen en rekening houden met de eisprong ed??   Zijn er hier meer
die dit probleem herkennen??

Ons zoontje is nu ruim een jaar, en we hopen dat we er nog een kindje
bij mogen krijgen. Het is en blijft natuurlijk best een wondertje als
je zwanger raakt. Zo zien wij dat.

Ik kijk uit naar reacties...

Groetjes J26

Hoi ik herken je probleem.
Dit is de eerste maand dat ik ben gestopt met de pil, ik had dus ook geen idee wat m'n vruchtbare dagen zijn. Ik wil niet moeten klussen omdat het m'n vruchtbare dagen maar nu ik het wel weet zal ik daar onbewust wel rekening mee houden!
Het is trouwens ook niet goed om elke dag te klussen in je vruchtbare week, zo neemt de kwaliteit van het sperma af je kan beter om de dag klussen!

Succes!

Hoi J

Dat probleem ken ik maar al te goed.
het blijft zoooooo moeilijk om gewoon te doen alsof er niets aan de hand is, en af te wachten!
In de vruchtbare dagen let je er onbewust toch op. en als je niet geklust hebt op de dag van de eisprong blijft het in je hoofd toch vervelend.
We hebben het er samen over gehad, en proberen nu het toch zo natuurlijk mogelijk te doen. Of er een grappige vrolijke draai aan te geven.
We zijn er allebei mee bezig. nou ja, ik een beetje meer als hij. toch jouw lichaam he?
Tot nu toe hebben wij dus ook nog geen gouden formule of oplossing voor het probleem dat je beschrijft.

Groetjes,
Brinn

hoi hoi,

Ook wij hebben het hier over gehad...... en besloten dat we alles zo spontaan mogelijk houden. Niet perse klussen wanneer het echt moet maar meer relaxed! We zien wel hoe het loopt. Ik heb misschien makkelijk praten hoor.

Toen we voor de eerste gingen was het gelijk raak en na een zwangerschap van  42 weken beviel ik van een  gezonde zoon.  
Vorig jaar wilden we graag een tweede kindje en weer gelijk raak, helaas liep dit uit op een miskraam en bbz.
Nu willen we het dus weer proberen en ik ben echt heel benieuwd hoe het nu loopt. Zit  momenteel in ronde 2 en eerlijk gezegd weet ik wel zo ongeveer wanneer ik mijn ei heb....

Dus misschien ben ik er onbewust toch wel mee bezig.

Groetjes.

Nou wij gaan er echt voor......wij doen het als wij weten dat mijn vruchtbare periode komt net iets vaker (als in om de dag dus.....) dan daar buiten.
Ik zit nu in ronde 1 voor mijn 2e en wij hebben geen zin om het lot helemaal af te wachten.
Aangezien ik onregelmatig ben, ga ik ook na mijn volgende menstruatie ook gelijk weer temperaturen.

En dan zien we wel hoe lang het duurt.

Wij hebben er voor gekozen om toch niet alles aan het toeval over te laten........alhoewel het natuurlijk toch een wonder van de natuur blijft!

gr Sandra

Mijn man heeft al bijna een jaar 'ja maar...'. En nu ben ik eind nov gestopt met de pil onder het mom van "beter voor mijn lijf"..Afijn, geen druk op de ketel, en een maand later is hij er ineens klaar voor om een broertje/zusje te gaan maken..  Maar het is wel anders als bij de eerste. Toen waren we echte Bob de Bouwers . Nu niet echt, integendeel zelfs...houd er een beetje rekening mee, maar ga er niet op zitten klokken..

Terug
Bovenaan