Ja...ons mannetje is er!!!

Op 10 april, 1 dag na de uitgerekende datum is onze zoon en broertje Daen (uitgesproken als Daan) geboren!
Zonder voorweeen werd ik op 10 april ineens verrast om 2.00 uur in mijn slaap met de eerste wee, ik had het gevoel of mijn buik op knappen stond dus ben rondom de badkamer gebleven aangezien de baby niet ingedaald was. Na 1 uur papa wakker gemaakt. Oma gebeld voor de andere kindjes om in huis te komen. Verlodkundige gebeld,omdat ik een uur weeen had om de 3 minuten, die wel goed te hebben waren. Verloskundige kwam om 3.45 uur. Helaas zat de baby nog veel te hoog in mijn buik en had ik wel al 6 cm ontsluiting. Dat werd zhuis ivm risico op uitzakken navelstreng of een handje. Daar waren we om 4.45 uur. Echo gemaakt leek geen navelstreng of handjes in weg te komen dus om 5 uur vliezen gebroken en dat was echt een stortvloed. Zoveel vruchtwater dat het van het verlosbed inde schoenen van de gyn en vk liep! Kindje zakte wel goed. Dus eigen vk mocht bevalling doen, wel in zhuis. In bad gegaan wilde daar bevallen, echter onze uk bleek een sterrekijker en zakte niet. Na 2 uur heftige weeen uit bed en vk van zhuis kwam meekijken om infuus met weeenopwekkers te geven. Dit wilde ik echt niet want weeen waren sterk genoeg maar voelde dat de kleine achter mijn schaambeen bleef hangen. Dus even alleen opgesloten op de wc daar 2 heftige weeen opgevangen en op het verlosbed gaan liggen. Toen ze eerst het ctg en elektrode op hoofdje van de baby aan wilden sluiten en mee wilde voelen met een wee, voelde ze de baby draaien en zei pers maar eens mee. Moest even omschakelen maar 2 persweeen en hij was er!~Tjee dat was heftig! Maar gelukkig medisch ingrijpen kunnen voorkomen. Nu lekker aan het genieten, wel een eerste onrustige nacht achter de rug!
Het is een flinke kerel van 3800 gram en 53 cm!
Succes nog allemaal! En geniet!
Liefs Bowi

Terug
Bovenaan