Ja, zo word je nooit zwanger!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Moet even mijn frustratie uiten hoor. Ok, ben nog maar net bekend met alles omtrent het zwanger-worden. Ik had dus mijn cyclus helemaal verkeerd berekend met al die programma's op internet. Ik rekende de dagen dat ik ongesteld was niet mee, dan krijg je natuurlijk een veel kortere cyclus en kloppen je vruchtbare dagen dus ook niet meer!

Vandaag begon er wat te dagen.. al die dingen die ik sinds maandag voel, duiden op mijn eisprong!!! Wat een suffe muts ben ik! Ik heb steken in mijn onderbuik, gevoelige tepels, moodswings. En dat ik misselijk ben, zal wel psychisch zijn.

Als we nu gaan klussen, zijn we deze ronde te laat, toch?? Ik heb hier wel van geleerd en we gaan het volgende maand anders doen!

Gisteren voelde ik me zelfs zo rot dat ik me heb ziek gemeld (ook door wat gedoe op werk voelde ik me zwak), en heb ik de hele dag zitten googlen en op dit forum gezeten. Schaam me een beetje dat ik me zo heb laten meeslepen..
Morgen maar weer fris aan de slag...

Liefs,
Suus

Ha meid,

Hoezo heb je je laten meeslepen? Het is toch logisch dat je van alles gaat opzoeken om je kennis te vergroten en dus te bekijken hoe het allemaal werkt... het is natuurlijk niet de bedoeling dat je jezelf helemaal gek maakt.....maar dat hebben we allemaal wel gedaan hoor, zeker in het begin! Schaam je dus niet!!

Wat betreft je cyclus: die begint altijd op je eerste dag van je menstruatie en duurt vaak nog 28 dagen maar dat is zeker niet bij elke vrouw zo dus het duurt vaak een aantal maanden voordat je door hebt wat je gemiddelde cyclus is. Ik weet niet of je te laat bent w.b.t je ei maar ik zou voor de zekerheid nog even klussen! Na je ei duurt het vaak zo'n 14 dagen tot je NOD.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen!

Liefs Lynn.

Hee Lynn,

Dank je voor je bericht, voel ik me toch wat minder stom.. (ik dacht dus dat mijn cyclus erg kort was, haha)
Reken je dan tot of t/m de eerste dag van je volgende menstruatie? Ik denk dat mijn cyclus 27 dagen duurt; na het stoppen met de anticonceptie is het ong 3 maanden al regelmatig.
Maar toch nog een vraagje: na je ei heeft het toch niet zo veel zin meer om te klussen?
Wel handig hoor dat ik dit nu hier allemaal kan vragen, als je er zelf allemaal vanuit gaat, weet je toch niet of t allemaal goed gaat.
Klopt t Lynn, dat jij vrij actief bent op dit forum? Zie bijna bij alle berichten wel een reactie van je staan. Maar als ik het goed begrijp ben je ook al een poos bezig met proberen he? Vervelend hoor, dat lijkt me echt niks..

Hai Suus,

Klopt! Ik ben idd vrij actief op het forum, wij zijn idd al een hele tijd onderweg voor ons eerste kindje, nu zitten we in ronde 15 en gaan morgen stappen ondernemen om in de medische molen terecht te komen. Ik ben nu ook wel veel aanwezig omdat ik al 2 weken ziek thuis ben. Hou wel graag iedereen in de gaten ;-) Overigens ben ik niet de enige die al langer bezig is hoor. Ik hoop dat dat jou bespaard blijft en dat je gauw zwanger bent.

Vanaf de eerste menstruatie dag tel je 27 dagen verder... op de 27ste dag, is je volgende NOD. Na je ei is kans op bevruchting heel erg klein, ik dacht zelfs niet!

Gewoon alles vragen hoor, ik wist het in het begin ook niet allemaal en het aankomend terrein is voor ons ook nieuw dus ik vraag ook veel maar dan over de medische molen.

Succes! Liefs

Ok, dan nog 1 vraag voor vanavond.. ;-)
Als je je eisprong voelt, zoals ik dan blijkbaar, kan dat dan 3 dagen duren? En wanneer is dan de daadwerkelijke eisprong, op de eerste of laatste dag dat je het voelt..
Misschien is het nog niet te laat en moeten we nog even aan de klus vanaaf, haha

Wat een vervelende situatie voor jullie. Als je niets liever wilt dan een kindje, en het lukt niet, dat lijkt me zo erg! Ik hoop dat je morgen wat wijzer wordt, sterkte allebei!

Liefs

Geeft niets hoor, als je je ei voelt ( voel ik ook altijd) dan kan je gewoon nog om de dag klussen, ervoor, tijdens of erna, het zaad van de man kan namelijk een aantal dagen overleven......vandaar dat je ook niet 3 weken lang elke dag moet klussen, is niet goed voor de kwaliteit van het zaad. Gewoon nog ff aan de bak vanavond en wie weet...... haha!

Wat ons betreft, tja.....ik had de illusie dat ik, als ik zou stoppen met de pil wel met 4 maanden ofzo zwanger zou zijn maar ja.....Ik neem het iig niet meer als vanzelfsprekend! Dat is het ook echt niet!

Dank je wel voor je sterkte! Jij ook he?! Liefs

ik geloof dat als je eisprong is je nog 24 uur de kans hebt. we klussen meestal om de dag en tot nu toe heeft dat 2x snel geleid tot een zwangerschap (of eigenlijk 3x als je dat zo mag noemen). Je kan het deze ronde altijd nog proberen en anders veel succes met de volgende ronde!

Ik weet ook niet precies wanneer je dan moet klussen. Eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je rond det tijd dat je je eisprong verwacht het om de dag doet, dan zit je altijd goed.
Ik had zelf vorige week woensdag ochtend (waarschijnljk) mijn eisprong, woensdagavond veel slijm, donderdagavond, en zaterdagavond...Ik weet dan ook niet precies wanneer het beste is dus voor de zekerheid maar om de dag blijven klussen.
En als het leuk en fijn blijft is het geen probleem natuurlijk!!:)
Succes!

Terug
Bovenaan