JAAAA Het hartje klopt!!!

Hoe blij kan een mens zijn:):):):):)

Vanmorgen om half 9 de eerste echo met 7 weken.
En wat zagen we toen?! Één vruchtje van 1cm haha met een kloppend hartje!! Echt super:)! Hij was nog lekker van het dooierzakje aan het knabbelen, die blijft ongeveer tot 13 weken zitten en dan verschrompeld dat vanzelf.
Helemaal happy! Mijn berekening klopte ongeveer wel voor zover ze dat nu kon zien.
En we mogen over 2 1/2 week op 2 april alweer voor een echo en op 16 april krijgen we de intake en termijnecho! Ze zegt nu is de kans op een miskraam misschien 5% en na 9 weken nog maar 2%..

Super spannend nog, maar we gaan heel hard hopen dat ons ukkie goed blijft groeien:)

Ik was gister ziek thuis van mijn werk... ik belde net op om te zeggen dat ik nog niet lekker was maar wel wilde proberen om te werken. Maar mijn baas had niet op mijn gerekend dus had niks voor me ingepland. Dus nog lekker een dagje vrij.

Wel heb ik zo om half 12 een gesprek met mijn baas.
Ik heb namelijk heel erg moeite met 4 lange drukke dagen achter elkaar te werken en wil kijken of we eruit kunnen komen doormiddel van minder uren per dag..
Ik zal hem dus moeten vertellen dat ik alweer zwanger ben.. ben benieuwd hoe dit gesprek gaat verlopen.. mijn nieuwe contract die ik vorige week heb getekend (voor een half jaar i.p.v. mondelinge beloofde jaar) gaat vandaag in.. Dus hij zal niet blij met me zijn. Maar ik heb zoiets van ik kan me elke week ziek melden of we passen ons allebij aan en ik kom gewoon werken maar voor minder uren.. Ik wil proberen of ik die resturen zeg maar de ziektewet in kan en als dat echt niet gaat dan op contract 1 dag minder in de week..
Ik ben strondzenuwachtig voor dit gesprek..

Bedankt voor jullie berichtjes!
 
Hai Renate,

Ik breek even in vanuit het "zwanger-worden-forum" want ik wil je even zeggen dat ik echt super blij ben dat je zo'n goede echo hebt gehad en dat het hartje van je ukkie klopt!! :)

Succes met je gesprek vanmiddag, ik hoop dat je werkgever wat makkelijker voor je is dan de afgelopen tijd en dat hij begrip heeft voor jullie situatie, tenslotte is het in beide jullie voordeel als je gewoon op de werkvloer bent en niet (zogenaamd) ziek thuis.

Sterkte meis en ga lekker van je zwangerschap genieten, dat is het aller, aller belangrijkste!!

Liefs Lynn.
 
Dankjewel Lynn!!

Lief van je!
Ik hoop ook dat het gesprek wat opleverd.. maar ik heb mijn twijfels.. Maar de VK zei ook al hij zal ook water bij de wijn moeten doen want als je helemaal in de ziektewet komt heeft hij er ook niks aan..

Ik lees ook nog steeds mee op het zwanger worden forum hihi toch even in de gaten houden hoe het met jullie gaat..

Liefs
 
wat goed nieuws zeg..ben heel blij voor jullie!!
echt fijn om het hartje al gezien te hebben..

wel spannend dat gesprek straks, want je baas reageerde met je mk toen toch ook al vreemd?
maar het gaat hier om jou en hoe jij je voelt..jammer als je baas er niet blij mee is of als ze hij/zij zich niet kan inleven..
ik heb ook van die leidinggevende gehad..verschrikkelijk, totaal geen gevoel in hun lijf, alleen maar regeltjes!
heel veel succes straks en geniet lekker van wat voor moois je net gezien heb :)

liefs
 
Yessss...t duimen van allemaal toch ergens goed voor geweest!! Gefeliciteerd en ook fijn dat je weer zo snel voor de volgende echo kan...
Volgens mij, mag je baas de uren terugvragen via het UWV, dan kost t hem niets dat jij in de ziektewet ben (hel t anders ff na, voordat je t gesprek aangaat, kan je t evt. met zekerheid benoemen)...
Groot gelijk dat je toegeeft aan je eigen gevoel en minder wil gaan werken.
SUCCES met t gesprek!!

(als we nou gewoon doorgaan met duimen, komt ook dit goed ;) )
 
Thanks meiden!

Ja mijn baas deed met mijn mk idd ook al vreemd!..
En dat ik mij gister ziekmelde kreeg ik als antwoord: Alweer?! Pardon!! ik had de vorige keer toch een hele goede reden!

Ik ben gister idd al op internet aan het speuren geweest en als mijn klachten echt door de zwangerschap komen zal een arbo-arts dat moeten vaststellen. En dan krijgt mijn baas die uren gewoon vergoed.

Hij weet van mijn kinderwens af dus hij had ook mijn contract niet kunnen verlengen.. denk ik dan..

Haha ja duim nog maar even voor me.. kan ik met zo een gesprek wel gebruiken!

Liefs
 
Terug
Bovenaan