jaaaah, nog 1 nachtje

eindelijk is het zover..morgen krijg ik om 12uur de echo. om te kijken hoever mijn zwangerschap is (omdat ik nog aan de pil was) en ik hoop dus dat ik een btje gelijk heb. ik ben nu as. vrijdag 11 weken (denk ik zelf ) en ik wil het volgende week vertellen op mijn werk, maar als ik minder ver ben, wacht ik nog eventjes.
ben heel benieuwd, als ik jullie ervaringen lees. krijg je altijd een foto mee dan? ik weet echt niet wat ik er van moet verwachten, en ze hebben ook niks verteld over extra drinken voor een volle blaas ,zoals ik hier vaak lees.
Jullie horen het wel.Ank, duim voor mij.
groetjes van een ongeduldje
 
Hoi Marian,

Leuk joh! Zo'n eerste echo is toch altijd heel bijzonder. Als het goed is maakt de verloskundige wel een printje voor je, zodat je een foto hebt die je aan iedereen kunt laten zien. Anders kun je het ook gewoon vragen.
Extra drinken voor een volle blaas hoeft niet perse. Met 11 weken lukt het zo ook wel. Mochten ze geen goed beeld krijgen, dan doen ze een inwendige echo. Dat is minder eng dan het klinkt. Ze gaan dan met een soort staaf bij je naar binnen inplaats van op je buik. Daar voel je gelukkig helemaal niks van.
Heel veel succes morgen!

Groetjes,
Lisa
 
Leuk joh, geniet er maar van morgen.
Ja voor zover ik weet krijg je dan een foto mee had ik ook bij de eerste en over een volle blaas is mij toen nog nooit wat verteld dus ik denk ook niet dat dat nodig is dan hadden ze je dat wel verteld toen je de afspraak maakte.
Ik kan zelf ook niet wachten tot ik de echo krijg ben benieuwd hoe ver ik dan ben.
Groeten Irene
 
Ik kreeg bij mijn termijn echo ook een fotoprintje mee. Ook moest ik 3 glazen water drinken. Met 20 weken mag ik nog een keertje voor een echo en ook dan moet ik water drinken. Misschien kan je voor de zekerheid nog even bellen?
Veel succes en groetjes, Una
 
hoi marian!

het is echt super om voor het eerst zo'n termijn echo mee te maken. ja dat vond ik zelf...en mijn vriend natuurlijk.
het werd toen echt een beetje meer werkelijkheid, dat er echt een levend mensje in mijn buik zat!
over die volle blaas; ik zou het wel doen. ze hadden het tegen mij gezegd maar ik had me er niet echt aan gehouden (oeps) omdat ik toen veel moest plassen. die vrouw zei dat ze niet veel kon zien omdat ik geen volle blaas had.
omdat onder de 12wk je baarmoeder dan nog onder je schaambeen zit, en als je een volle blaas hebt drukt het dat een beetje hoger.
ik was 11wk en 4 dgn toen met mijn echo. terwijl volgens mijn bereking ik toen al 13wk was hahaha.
nou veel succes ermee.

gr. van sandy (nu 32wk zwanger)
 
Ook wij kregen foto's mee. 3 stuks!

Ik had ook mega veel water gedronken, want ik dacht bij mezelf 'dat gaat mij niet gebeuren dat het inwendig moet'. Enfin, we moesten wachten en wachten en wachten totdat ik bijna uit elkaar knapte en toch maar ben gaan plassen.

Ik was toen 11 weken en ze kon alles perfect zien, ook zonder volle blaas.

Geniet er van en als ik jou was zou ik de foto's gelijk inscannen, kopieëren of laten sealen omdat het thermisch papier is wat op den duur vergaat.
 
Hoi Marian,

Jaaaa ik ga zeker aan je denken en hart voor je duimen. Het is echt geweldig hoor om het echt te zien, het word dan wat echter allemaal.
Wat betreft de volle blaas. Ik moest 2 uur vantevoren naar de wc, dan een halve liter drinken, water of appelsap. Volgende week vrijdag moet ik weer, ik ben dan 12 weken en moet weer met een volle blaas komen. Ze hebben mij verteld dat als je nog geen 14 weken bent er de kans is dat je het niet goed ziet zonder volle blaas.
Wat betreft de tip van Edith,
Het orgineel sealen zou ik niet doen als ik jou was, ik heb regelmatig al gehoord dat het dan helemaal zwart wegtrekt. Je zou een copie kunnen sealen, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Het is nu al bijna half 12 das ik denk niet dat je dit nog leest voor je vertrekt maar hoop dat je toch voor de zekerheid een volle blaas hebt. Ik hoop zo al iets van je te horen.

Knuffel, Ank
 
Hoi Marian,

Super spannend voor het eerst een echo!
Het is nu kwart over 12 dus ik denk dat je zo'n beetje nu aan de beurt bent.
Ik hoor graag van je hoe het gegaan is, ben zelf met 9 weken geweest en had zoiets van: als ze nu zeggen dat er niks zit geloof ik het ook, gelukkig had ik dat mis, prachtig mini-mensje gezien en het hartje zien flikkeren. Het word er allemaal een beetje echter door, hoop dat je met goed nieuws thuis komt, dus laat zo snel mogelijk wat van je horen oke?

Liefs Esther.
 
Terug
Bovenaan