Jaar gestopt met de pil

<p>Hallo!</p><p>Ik ben nu al een jaar gestopt met de pil om alvast te ontpillen. We zijn vanaf januari dit jaar begonnen. We gaan ronde 4 in.</p><p>Hoe kan het zo zijn dat je, als je al 1 jaar niet meer aan de pil zit, je toch niet binnen een korte tijd zwanger raakt? We doen het op de 'juiste' momenten.</p><p>Hebben meerdere mensen dit?</p>
 
Ik heb 1.5 jaar moeten wachten tot een mooie regelmatige cyclus. Daardoor contact opgenomen met een orthomoleculair diëtist. Bleek door lange pilgebruik super veel tekorten te hebben die ze in het ziekenhuis niet zagen. 3 maanden suplement slikken en weer een mooie cyclus. 2 maanden erna zwanger ?
 
Herkenbaar! Ik ben nu z'n twee jaar gestopt met de pil. En nu alweer ronde 8. Je kunt er helaas niks van zeggen. Mijn cyclus was namelijk bijna direct regelmatig. 
 
Met de 1e met 8 maanden zwanger na 15 jaar pil gebruik. Met de 2e en 3e de 1e maand

Ligt er ook aan hoe je lichaam reageert denk ik. Hoe hoog al je waardes in je lichaam zijn.
 
Bedankt voor de berichten!
Wat ik dan gek vind; waarom wordt er gezegd dat stellen binnen 3 maanden 30% zwanger worden en binnen 6 maanden 70%? 
 
Moet het lichaam dan eerst 'wennen' ofzo of is dat puur statistieken?



Binnen 3 maanden
30%


Binnen 6 maanden
70%


Binnen 1 jaar
80%


 
Het plaatje geeft aan dat 30% van de stellen die aan het proberen zijn binnen 3 maanden zwanger is en 70% is binnen 6 maanden zwanger. Elke ronde heb je zo’n 15-20% kans dat de bevruchting en de innesteling slaagt en je dus zwanger raakt. Vandaar dat het dus niet zo eenvoudig is om snel zwanger te raken, sommigen hebben mazzel en anderen niet.
 
Terug
Bovenaan