jaar gestopt met pil, cyclus onregelmatiger

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Sinds vorig jaar mei (dus nu bijna een jaar) ben ik gestopt met de pil na bijna 10 jaar er aan te hebben gezeten. Ik weet dus ook niet meer hoe mijn cyclus was voor de pil. In september zijn mijn man en ik begonnen met het proberen voor een kindje, maar tot op heden (7 maanden later) geen succes helaas. Ik merk dat ik erg onzeker begin te worden over mijn eigen lichaam omdat in plaats van dat mijn cyclus stabieler wordt (wat na n jaar stoppen wel zou moeten) wordt ie juist minder regelmatig. Iemand die hier ervaring mee heeft gehad en toch zwanger is geworden zonder medische tussenkomst? </p><p>Ik moet er wel bij vermelden dat ik vorige maand na een hele late eisprong (pas waarschijnlijk op dag 27/28) 2,5 week later 3 dagen lang een licht positieve zwangerschapstest had. Dit is helaas alleen afgebroken. Echter is dat nu al weer 6 weken geleden bijna en nog geen ongesteldheid in zicht. Ik weet ook niet of ik een ovulatie heb gehad want na dag 26 ben ik er deze maand mee gestopt om te testen.</p><p>Mijn cyclussen sinds stoppen pil: 34,41,28,39,30,31,27,48 en momenteel zit ik op dag 40 en ook nog geen teken van ongesteld worden. </p><p>mijn cyclus varieert afgelopen maanden dus van 27 dagen tot wel 48 dus. </p><p>Wel elke keer een smiley gekregen op mn ovulatietesten van cb (behalve deze maand)..... maar dat wil ook niet altijd natuurlijk iets zeggen. Ik ben daarbij ook telkens vrij licht ongesteld (maximaal 4 dagen en soms maar heel weinig rood bloed maar vooral donkerbruin).</p><p>Ik weet dus ook niet of ik me hier nou zorgen om moet maken of niet.... ik wil liever eigenlijk niet aan de hormonen maar ik begin bijna te denken dat ik misschien wel zal moeten om mn cyclus op orde te krijgen.</p><p>Iemand die ook ervaring heeft gehad met zon varieerende (en soms lange) cyclussen een jaar na stoppen pil?</p>
 
Hoi, oh vervelend! Ikzelf ben gestopt vanaf november. Had al snel het gevoel dat er iets niet klopte hier cyclussen- 49-71!-en nu 37 en vandaag uit het bloed gekomen dat er een hoge lh waarde is en wss een eisprong aankomt ook ovulatietest mega positief. En dat terwijl ik pcos heb.. zou vandaag normaal horen of ik morgen aan de menstruatie opwekker moet maar ze belde met de mededeling dat gemeenschap hebben nu een beter idee is gezien de waarde.
Jouw cyclussen zien er wel stukken beter uit, nog even de kans geven?? En bij twijfel langs je huisarts en het daar vertellen, succes!
 
Had het tegengestelde probleem toen ik de eerste keer stopte. Ik werd iedere twee weken ongesteld. Voor de pil was ik super regelmatig, altijd om de 28 dagen.
 
Terug
Bovenaan