[quote quote=10280779]Meetje Tans, Ik heb maart 2019 een vroege mk gehad. Sindsdien is mijn hele lichaam compleet van slag. Helaas tot op heden ook nog niet zwanger geworden. Dus wat dat betreft geen goed nieuws. Ik loop momenteel in een medisch traject. Ik heb sowieso al endometrios wat ik al langer wist en het zit (zover ze op de echo’s konden zien) op een gunstige plek die geen effect zou moeten hebben om zwanger te worden. Echter is na de mk mijn cyclus al over the place. zo is het de ene keer ergens in de 60 dagen en de andere keer rond de 40 of iets minder. Toevallig heb ik vorige cyclus een ronde van 33 dagen gehad en denk ik mijn eisprong te hebben gevoeld in de nacht van 2 op 3 januari. Nou wordt ik momenteel getest op PCOS gezien de onregelmatigheden in mijn cyclus. Nu vertelde een vriendinnetje van mij waarvan haar zus verpleegkundige is. dat het soms wel 1,5 jaar kan duren dat je lichaam na een mk pas weer klaar is voor een nieuwe zwangerschap. Niet het nieuws wat je wilt horen, maar het kan gewoon zijn dat je lichaam tijd nodig heeft. Ik probeer alles nu zoveel mogelijk als ik kan los te laten. Hoewel alle zwangerschapsaankondigingen soms best even binnen komen. Los laten en er niet mee bezig zijn is het aller lastigste wat er is. Voor mij is het zo dat ik het geaccepteerd heb dat het langer zal gaan duren en we misschien een beetje hulp nodig gaan hebben. Dus probeer zoveel mogelijk te genieten van de kleine meid die je nu hebt. afleiding te zoeken door leuke dingen met elkaar te doen. Sommige vrouwen zijn trouwens ook lyrisch over concieve plus glijmiddel. Ik heb het ook geprobeerd, maar bij ons heeft het dus helaas niet geholpen. Het was het proberen waard. Sommige vrouwen zeggen dat het hun heeft geholpen, dus je zou het gewoon eens kunnen proberen.[/quote]
ah wat een verdrietig verhaal ook weer vanuit jouw kant. Het is allemaal erg moeilijk en dubbel zo vervelend omdat je niets in de hand hebt. Vervelend over je endometriose, laten we duimen dat er geen pcos bij komt kijken!
heb je al oculatie testen geprobeerd? Ik ben toen met mijn kleine en de msk zwanger geworden mbh die ovulatie testen. Maar ja die gebruik ik nu ook al een jaar dus.... misschien voor jou een uitkomst?
en ik heb indd gehoord over die glijmiddel, maar ik ben daar best huiverig over. Ik ben dan ook zo koppig dat ik denk tja, 2 x zonder die glijmiddel zwanger geworden dus gaat bij mij vast niet helpen. Maar ik zal er verdere info over zoeken. Bedankt voor je berichtje, geeft me een " fijn " gevoel om te weten dat k niet alleen ben...