Jaar na MK nog niet zwanger...

Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik een MK kreeg. Ik hoopte weer zwanger te zijn voordat mijn buurvrouw zou bevallen maar helaas, toen hoopte ik zwanger te zijn voor de uitgerekende datum maar ook dat gebeurde niet. Als laatste hoopte ik zwanger te zijn voordat het precies een jaar geleden was en ook dat is me niet gegund. Nu hoop ik ooit nog zwanger te raken, het liefst voordat mijn zoontje de deur uit gaat en op zichzelf gaat wonen. Het leek me maar het beste om een langere tijd in te plannen. Hij is nu twee dus we hebben nog even...

Niemand praat meer met mij over de MK of vraagt hoe het nu (na een jaar) gaat. Vreemd voeld dat.

Omgeving heeft het niet door dat het geestelijk zo lang blijft knagen

bij mij is begin deze maand de mk opgewekt omdat het niet van zelf kwam. Dus ik snap je gevoel.

Wat betreft het niet zwanger raken je kan eventueel via je huisarts verwijzing naar de gyn krijgen

Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb in april 2011 een miskraam gehad. Alle data waarop ik graag zwanger wilde zijn gingen voorbij... Heel frustrerend. Na 1,5 jaar was het afgelopen ronde eindelijk weer raak. Maar helaas is het vorige week weer misgegaan.

Ik loop inmiddels al wel bij de gyn en we mogen verder met de onderzoeken waar we waren gebleven, zodra we er aan toe zijn. Het is heel verdrietig, maar ik ben wel blij dat het eidelijk weer eens is gelukt. Dat geeft wel aan dat het lichaam functioneert.

En ik heb in de alternatieve geneeskunde hulp gezocht. Heel fijn om bij een 'vreemde' eens je hart te luchten!

Veel begrip aan deze kant. Ik heb ook een zoontje van bijna twee en een miskraam gehad maart vorig jaar.
Ik wilde in eerste instantie ook weer zwanger zijn voor de uitgerekende datum en dat was behoorlijk pittig toen dat niet lukte. Vorig jaar had ik eind februari een afspraak bij verloskundige toen zagen we op de echo dat er niets meer groeide. Groei al met week of 4 gestopt. Toen was ik wel al 10 weken zwanger. 14/1 nu afspraak staan voor eerste echo - mag nu wat eerder ivm miskraam. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben maar dat ik mezelf nog niet zoveel toesta om dit echt te voelen. Ik moet eerst zien of het goed zit.

Al met al nu al zo'n 4 jaar bezig met zwanger worden, zwanger zijn, bevallen, miskraam, zwanger worden pfff. Komen veel emoties bij kijken. Ik hoop dat je een beetje steun hebt aan de ervaringen van anderen.
Geef niet op, maar probeer het wel een beetje los te laten ( lukt mij meestal niet hoor).
Stel jezelf geen deadline meer, het komt toch zoals het komt.

Terug
Bovenaan