Jaar wachten met zwanger raken na een keizersnede?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Op 13 november j.l. ben ik bevallen d.m.v. een keizersnede, bij de laatste controle zei de gynaecoloog dat ik minstens een jaar moet wachten met opnieuw proberen zwanger te worden mijn vraag is of dit ook echt zo is. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wordt dit jaar 35 en heb ook niet eeuwig de tijd meer bovendien heb ik voor mijn 1e kindje al een miskraam gehad dus het is maar weer de vraag hoe lang het gaat duren voor het weer raak is en of het allemaal goed blijft gaan. Ik raak wel vrij vlot zwanger is gebleken maar ja dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, in mijn omgeving zeggen mensen dat ik veeeeel te ver vooruit kijk en dat ik er minstens 2 jaar tussen moet laten zitten anders kom ik in de beruchte "tropenjaren"! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen want af en toe duizelt het me echt in mijn koppie.

Groetjes,

Puk

Hallo Puk,
Ik heb ook een keizersnee gehad en mijn gyn zei dat ik minstens een half jaar moet wachten met zwanger worden.  Blijkbaar spreken de heren en dames guynaecologen elkaar tegen .

Ik ben zelf wel van plan om een jaar te wachten omdat ik mijn lijf toch een herstelperiode gun. Maar daarna gaan we weer snel aan de slag, ik word volgende week 34 dus heb ook niet alle tijd meer.

Mirjam

Hoi,

Bij mijn eerste ben ik bevallen met een keizersnede omdat het kindje stuit lag. Ik weet niet wat bij jou de reden was ?? De gynaecoloog zijn toen dat ik minstens een half jaar moest wachten. Toen mijn oudste 9 maanden was ben ik weer zwanger geworden en was toen 32 jaar. Negen maanden later ben ik toen vaginaal bevallen zonder enige complicatie (afgezien van een milde verzakking).  Als ik jou was zou ik het er gewoon nog eens met je gynaecoloog over hebben. Of neem anders even contact op met je huisarts.

Groetjes,
Nicoline

Hoi Puk,

Ik ben ook bevallen met een keizersnee, maar heb niet gehoord dat je moet wachten met een volgende zwangerschap.

Ik mocht meteen weer zwanger worden, geen probleem werd er gezegd!

Sesamstraat

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties en ja die gynaecologen spreken elkaar zeker tegen! De gynaecoloog die de laatste controle bij mij deed vertelde dat het litteken zeker wel een jaar nodig heeft om sterk genoeg te zijn voor de groeiende baarmoeder vandaar het advies een jaartje te wachten. Lichamelijk gezien denk ik wel dat het beter is om een jaartje er tussen te laten zitten maar ja die leeftijd blijft een hekel punt! Ik weet het absoluut zeker dat ik een 2e kindje wil! Ik zou in de 1e instantie gewoon natuurlijk bevallen maar tijdens de bevalling bleek mijn zoontje er niet goed voor te liggen ze hebben het  nog geprobeerd met de vacuumpomp maar er bleek toch een  keizersnede nodig te zijn en ik baalde er op dat moment stevig van want van een normale bevalling herstel je over het algemeen toch sneller dan van een keizersnede.

Groetjes,

Puk  

Je mag en kan jouw keizersnede niet vergelijken metd ie van een ander. Je weet niet hoe jouw baarmoeder er aan toe was.

Informeer anders eens bij jegynnaecoloog waarom jij een jaar moet wachten en vele anderen 'maar' een half jaar?

En vraag eventueel een second opnion bije en andere gynaecoloog.

Wij kunnen alleen vanuit onze eigen ervaring spreken, mij wijz ijn geen deskundigen.

Miep

PS: wat die tropen jaren betreft, of er nou 18 maanden of 36 maanden tussen je kids zitten, druk is het toch, en als je één kind naar school hebt met een pasgeboren baby dan geeft dat weer hele andere drukte

Terug
Bovenaan