Jaartalstruggles

A

Anoniem

Guest
<p>Misschien waren we iets te optimistisch. Het ene jaar een huis, het andere jaar een kind. Maar ineens hakt het er vandaag vol in. Mòcht onze wend al uitkomen, dan kan ik wel zwanger raken dit jaar maar pas 2020 zal het dan geboren worden. Nu hebben wij de wens pas augustus maar dat doet wel wat met me. Toch blijbaar teveel ermee bezig. En net als je ontieglijk ongesteld bent komt er zon miep die laten we het netjes houden, toch heel anders in het leven staat als wij dat ze " per ongeluk " voor de 3e x zwanger is geworden. Dat gaat daar altijd perongeluk. Ging dat godverdorie bij ons ook maar zo een keer!!  # Heelergongesteld  </p>

Ik vind het heel vervelend voor je dat je er zo last van hebt dat je ongesteld bent. Hoop niet voor jou dat je altijd zo chagrijnig bent als je ongesteld bent, lijkt me zwaar... Maar helaas heb je dat niet in de hand ;) Lang leven hormonen!
Dat je er moeite mee hebt dat iemand per ongeluk zwanger is, die nou niet al te geweldig in het leven staat, dat snap ik heel goed. Zeker als je de wens zelf hebt, en het lukt al een tijdje niet. Maar waar ik wel moeite mee hebt is dat je zo'n probleem maakt van het jaartal waar je kind in geboren wordt. Ja, het was naïef om te denken dat je het ene jaar een huis kan kopen en het andere jaar een kindje kunt krijgen. Helaas laten kinderen zich niet plannen. Maar het zou toch alleen al mooi zijn als je straks zwanger mag zijn en je een kindje mág krijgen? Probeer, als het lukt, je daarop te focussen. Trek het in perspectief en staar je nu niet blind op het jaartal. Om het positief te houden: 2020 is wel lekker makkelijk tellen! ;)

Gewoon een dikke knuffel en hart onder de riem. Rot voor je. 

Herkenbaar hoor, dat je van die doelen in je hoofd hebt en dan is het goed balen als je merkt dat t niet lukt ze te halen. Zo dacht ik jarenlang dat ik vòòr mijn 30e moeder zou zijn. Nu gaat t pas op mn 31e gebeuren. Vond het ook ff goed balen maar je komt eroverheen. Je kunt het helaas niet sturen, anders zag de wereld er heel anders uit. Knuffel! Sterkte! X

Ik snap het hoor. Wij hadden in 2019 ouders moeten worden. Dat is 2018 geworden, maar omdat ze veel te vroeg geboren zijn, hebben we ook afscheid van ze moeten nemen. Nu is er nog een kleine kans om in 2019 nog een keer papa en mama te worden, maar het zal waarschijnlijk 2020 zijn.

Ja ik moest het gewoon even kwijt, en ik vind het fijn om het door dit forum realistischer te zien. Wij staan nog met lege handen, maar wij zijn natuurlijk niet de enige. Helpt om het weer in perspectief te zien. Dankjuliewel!
Misschien scheelt het dat het straks mooier weer is en je dan meer dingen er om heen hebt. In de winter ben je toch veel binnen en heb je toch minder afleiding. Zijn er minder dingen op te verheugen. Straks weer lekker meer naar buiten en er op uit, dan ligt de focus er ook niet meer zo op.

Terug
Bovenaan