Jakkes!!! Ik ben misselijk!

Hallo iedereen!
Net voor het eerst last gehad van ochtendmisselijkheid. Toch geprobeerd een kiwi te eten, maar na een halve kiwi kon ik het al niet meer binnen houden. Echt zo vies!
Nu voel ik me wel beter, maar durf nog niks te gaan eten. En ik weet nog niet of ik m'n werk af moet bellen. Weet nog niet hoe dit zich verder ontwikkeld. Of als ik straks wat eet het er weer uit komt.
Ik ben momenteel 6 weken en 2 dgn zwanger en voor het eerst, dus ik heb helemaal geen ervaring hiermee.
Zijn er mensen die dat wel hebben en misschien tips om het overgeven te voorkomen?
En krijg ik dit nu elke dag en hoe moet ik het verbergen voor mijn cololega's op het werk? Graag hoor ik jullie ervaringen, dan voel ik me misschien al wat beter.
Alvast bedankt en groetjes!

Hallo,

Ben in de eerste weken ook behoorlijk misselijk geweest. In proporties eten wil helpen en licht verteerbare dingen. Cola bracht mijn maag ook weer tot rust, maar daar mag je niet zo veel van hebben. Verder gewoon eten waar je zin in hebt. En proberen wat wel en niet lukt. Bij mij hielpen dropjes ook heel goed.
Ik heb zelf heel vroeg al verteld dat ik zwanger ben en dan moet de baas daar rekening mee houden. Was het ook niet zo raar als ik een keertje moest overgeven.  

Sterkte de komende weken.

groetjes jmak

hallo

ja die misselijkheid is goed vervelend ja ik heb er gelukkig niet zoveel last van gehad.
bij mij op t werk zei ik dat ik griep had ofzo verzon altijd wel een smoesje of je moet een van je collega`s in vertrouwen nemen en t vertellen

succes

Een zurige kiwi valt niet echt lekker nee. Probeer ff een droge geroosterde boterham, crackers, evergreen ed. Je hebt totaal geen zin in eten maar juist door te eten neemt de misselijkheid af. Cola en pepermunt helpen ook goed en vanille vla schijnt het ook goed te doen.

sterkte!
gr.ing

Steeds kleine beetjes eten, dus geen volledige maaltijden proberen te verorberen...
een kauwgommetje kauwen,
biscuitjes eten( of soepstengels o.i.d) gedurende de hele dag, liefst nog voordat je opstaat.
Vooral blijven drinken, mocht je veel gaan overgeven.
En verder, zul je zelf moeten zoeken naar welk eten wel goed gaat. Dat is bij iedereen verschillend. Je krijgt afkeer van voedsel dat je anders graag at en je krijgt voorkeur voor voedsel wat je anders nooit at. Dus je gaat je hele etenspatroon aanpassen vanaf nu.

Die misselijkheid is bij iedereen ook weer anders. Sommigen zijn alleen smorgens misselijk, wat verdwijnt na wat gegeten te hebben. Anderen geven extreem veel over, waardoor je moet uitkijken dat je niet uitdroogt en in het ziekenhuis beland.

Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen enne....nog gefeliciteerd met je zwangerschap.
Met 6 weken was ik ook altijd al heel erg misselijk en moest ik het sommigen gewoon vertellen, want ik kon niet veel meer zonder over te geven.
Dus als dat beter zou zijn, zou je het aan enkelen moeten vertellen op je werk.

Groetjes Annemieke
( 21 wk zwanger van vijfde kindje)

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Het bleef bij 1 keer overgeven vanmorgen, maar heb me de hele ochtend misselijk gevoeld en ook niks gegeten tot een uur of twee. Toen heb ik voorzichtig 2 crackertjes met appelstroop gegeten. En nu heb ik eigenlijk reuzehonger! Straks dus maar een gezonde warme maaltijd op tafel.
Ik heb me wel ziekgemeld op het werk onder het mom van een buikgriepje, maar kan dat toch niet blijven doen. Dus morgen maar weer kijken hoe het gaat en anders moet ik het uiteindelijk toch aan een aantal mensen vertellen.
Toch vervelend die misselijkheid. Ik ben ook extreem moe steeds. Voel me dan brak, alsof ik 3 nachten achter elkaar flink ben wezen stappen. Kijk er eigenlijk helemaal niet naar uit om nu de hele zwangerschap 5 dagen per week te moeten werken.
En ik dacht nog wel dat een zwangerschap het mooiste zou zijn en 1 grote roze wolk!
Nou daar komi k nu wel op terug.
Is er eigenlijk iets bekend over misselijkheid en het geslacht van de baby? Wordt het meestal een jongen of een meisje als je misselijk bent? M'n huid heeft het ook al flink te verduren. En ze zeggen weleens dat je dan een jongetje krijgt. Maar eigenlijk is m'n huid al slecht sinds ik vorig jaar stopte met de pil. Echt waardeloos! En hoe goed ik m'n huid ook verzorg het blijft een drama die hormonen!
Ach, wat zit ik te klagen. Het is allemaal voor een groot doel, ons kleine wondertje!
Jij ook gefeliciteerd Annemieke! Zwanger van je 5e, wow!. Het liefst zou ik ook een groot gezin willen (kom zelf uit gezin van 4 kinderen). Dus dan moet ik wel deze zwangerschapskwaaltjes kunnen doorstaan!
Groetjes Jo

Terug
Bovenaan