<p>Ladies, </p><p>Eigenlijk ben ik een beetje op zoek naar herkenning, ik herken mezelf namelijk even niet en ik ben benieuwd of anderen dit misschien ook wel eens (gehad) hebben. Ik ben morgen 39 weken zwanger van ons eerste kindje, zeeeeer spannende tijd! Maar ik merk echt dat de hormonen mij inmiddels in hun greep hebben hoor haha. Mijn vriend doet eigenlijk helemaal niets fout. Hij is ontzettend lief voor me, doet veel in huis, zegt dagelijks hoeveel hij uitkijkt naar de komst van ons zoontje, en is (uiteraard) nu altijd als hij er niet is goed bereikbaar voor het geval de bevalling start. </p><p>Maar ik merk dat nu met het mooie weer er een soort meeeeega jaloezie over mij heen komt, niet normaal! Hij wil graag een beetje genieten van het weer. Prima toch? Een keertje varen (in de buurt), of op een terrasje zitten 's avonds (uiteraard niet dronken worden), of even ergens zwemmen met vrienden. Helemaal niks geks, en ik gun het hem ook echt wel. Alleen ik voel me inmiddels echt een enorme walvis waardoor ik toch iets minder flexibel ben - zo met die hitte tegen het einde is het toch wel zwaarder en heb ik ook niet zoveel zin meer om mee te gaan naar terrasjes of op een boot ofzo. Maar terwijl het dus in feite mijn eigen keuze is, word ik er wél ontzettend jaloers van! Ik merk dat ik voor mezelf allemaal redenen aan het bedenken ben waarom hij niet zou moeten gaan ("het kan elk moment beginnen" is de grootste), maar in principe is dat dus - als ik heel eerlijk ben - alleen omdat ik jaloers ben op zijn vrijheid die ik even tijdelijk kwijt ben. En misschien komt het ook wel omdat ik het na al die maanden, het hele kalenderjaar 2019 zonder biertje of wijntje, rood vleesje of stukje sushi, ook wel een beetje 'gehad' heb met het zwanger zijn op zich - en het bijbehorende feestje van jezelf veel moeten ontzeggen.</p><p>Maar het punt is dus.. zo wil ik niet zijn! Ik begrijp niet wat er met me aan de hand is dat ik hier ineens zo mee bezig ben en ineens een soort jaloers sekreet ben geworden. En ik hoop hier eigenlijk van mensen te horen dat dit het zoveelste dingetje is dat "erbij hoort". </p><p>Thanks voor het lezen op deze ontzettend hete avond (terwijl mijn vriend op het terras zit
).</p>