Jaloers op zusje?

Ik heb een zoontje van twee en half en een dochtertje van negen maanden. Mijn zoontje was altijd heel lief voor haar, tot voor kort... Zodra ze over de vloer gaat, gaat hij aan haar hangen, duwen, slaan en speelgoed afpakken. Hij wacht totdat ik niet kijk. Ik vind dit echt vreselijk gedrag en word dan erg boos op hem. Wie herkent dit en hoe reageer je dan? ik wil niet de hele tijd zijn negatieve aandacht belonen door te reageren.
groetjes Eva
 
Enorme herkenning!!  Onze zoon wordt in februari 3 en onze dochter is 9 maanden.  
Sinds een paar dagen hebben we een straf olifantje. Ik heb van papier een olifant gemaakt en daar een soort puzzel van gemaakt van 4 delen. en met magneetjes om een zichtbare maar  voor hem onbereikbare plaats gehengen.  Als hij stout is gaat er een deel van de olifant af. Als hij daarna weer lief is of goed luisterd of zo kan hij het deel weer terugverdienen. Als het olifantje aan het eind van de dag helemaal heel is belonen wij hem met bv. een ijsje na het eten. Hij vindt het vreselijk als er een stukje olifant af gaat! Meestal is het genoeg om te dreigen dat er een stukje af gaat.
Het helpt dus een beetje, maar het blijft lastig. Wie geef je het eerst aandacht als er iets gebeurt.

Misschien heb je wat aan de tip.
Groetjes,
Marleen
 
hai
ik wilde ook vragen wie je eerst aandacht geef.

ik heb dit ook een tijdje gehad
het ging veel beter doordat ik steeds de jongste dus eerst  ging troosten en de oudste daarna direct de gang in zette.


leg wel uit dat de oudste de jongste pijn doet.
en dat dat niet lief is.
en laat de oudste zijn excusses maken.
doet ie dit niet dan weer even apart.

ik hoop dat het beter wordt, succes

 
Terug
Bovenaan