Jaloers

<p>Hallo,</p><p>Ik moet even kwijt. Ik ben jaloers en jawel op mijn man.  Ik ben nu 32 weken en mijn buik zit in de weg. Terwijl mijn man geniet van feestjes met een lekker glaasje wijn. Ben ik na een uurtje anderhalf weer weg ivm klachtte... ik snak naar een borreltje. Baileys sherrydance rode wijn pinor grigio. Oh man! Ik blijf er zeker van af hoor.  Maar ik vind t nu allemaal beetje saai worden zit een beetje in een sleur.  Overal waar ik kom is t babypraat. Mannen zitten ongevraagd aan mijn buik, mamas geven de beste adviezen en de nog niet mamas hebben bergen met vragen en kijken je verbaasd aan. </p><p>Ik ben t een beetje beu. Ik wil ook een borreltje mee drinken en t over wat anders hebben.  Ik kap de gesprekken ook vaak af hoor.  </p><p>Ik ben jaloers op mijn man dat hij nog lekker zijn leven leeft en kan genieten tot t echt niet meer kan. En ik thuis op de bank lig met de zoveelste slechte film. </p><p>T is niet zo dat hij nooit thuis is en alleen maar feest haha. </p><p>Ook ben ik jaloers op mijn vriendinnen met hun mooie nieuwe leuke outfit. Terwijl ik loop in een broek die afzakt en shirtjes die elke zwangere wel heeft.  Streepjes.</p><p>Ben toe aan t shoppen, voor mezelf!, die kleine heeft straks genoeg,  aan een gezellig wijntje om de slappe lach van te krijgen. Om even wat dingen meer los te laten, te ontspannen. </p><p>En ik wil haar mijn kleine meisje zo graag vast houden. Daar verlang ik nog wel t meeste naar!! </p>

Mijn man werkt in de horeca en zit dus eigenlijk elke avond wel aan een borreltje na t werk. Eerder kwam ik nog weleens langs op zijn werk en dronk ik wat mee, maar ik trek dat nu echt niet meer.. ik heb hem dan ook gevraagd om vast aan zijn nieuwe papa status te wennen en wat te minderen met de werkborreltjes en die met mij thuis door te brnegen. 
Hij heeft iets enorms sulligs bedacht, maar heel gezellig, wij houden 1 x in de week borrelavond thuis met zn tweetjes. Een non alcoholisch drankje in een wijnglas, gewoon voor t gevoel, een paar lekkere hapjes en op de bank iets leuks kijken met zn tweeen. Zo is t toch gezellig en doet hij met mij mee zonder drank. 

Vriendinnen die leuke dingen shoppen heb ik ook, maar ik heb daar niet zo'n probleem mee, ik denk simpelweg gewoon: ik ben een mini mensje aan t maken en ben er trots op dat ik een leuke man heb, en met hem aan deze stap toe ben, dan maar even geen kleren voor mezelf kopen, dat doe ik lkekker voor mn kleintje :) 

Hoi! Wat fijn dat je al zo ver bent joh, ik ben pas 20wkn en ben het nu al zo beu! 
Vorig jaar was ik in dezelfde periode ook zwanger van onze 2e en man wat heb ik genoten van mijn zwangerschap toen. Bij deze zwangerschap ben ik veel zieker en vermoeider, ik beleef het heel anders. Ik heb gelukkig veel afleiding van onze kleine en houd voor ogen hoe het straks zal zijn met z’n allen! Daar leef ik naartoe en probeer me zo goed mogelijk op voor te bereiden. Ik geniet van het shoppen voor dit kindje bijvoorbeeld, gender reveal feestje en binnenkort babyshower en de 1e verjaardag van onze kleintje.. 
Wees geduldig en probeer te genieten want als het straks voorbij is dan ga je het missen:) hoe gek dit ook klinkt. 

Heel herkenbaar hoor! Ik ben nu 18 weken en mopper heel wat af eerlijk gezegd. Komt denk ik ook door de periode waarin we zwanger zijn, ik heb echt het idee dat ik het hele jaar al zwanger ben doordat ik het hele terras seizoen heb gemist.  
En dan dronk ik nog niet eens wekelijks ?
Voel me de laatste tijd net een ex alcoholist terwijl ik normaal misschien 2 keer in de maand een drankje deed. Soms maanden helemaal niets en nou denk ik er soms elke dag aan. 
Mijn man en ik hebben de afspraak dat als we ergens heen gaan dan checkt hij altijd even mijn gemoedstoestand ;-) 9 van de 10 keer mag hij van mij gewoon lekker dat biertje nemen, maar die ene keer ben ik er wel echt klaar mee en dan neemt hij ook fris. 
Wij doen ook net als wat Leone en haar man doen: soms halen we een alcohol vrije mojito bij de supermarkt en hebben we een weekend avondje. Of ik drink een alcohol vrij biertje. 
Zal je man het begrijpen als je aan hem vraagt om de komende 2 maanden even met hem mee te doen ? Al het is het maar onder het mom van: straks komt de baby en dan moet hij jou rijden... 
Wat kleding betreft: trakteer jezelf anders alvast op een leuke jurk of shirt die je over een half jaartje aan kan doen ? je hebt ook vast al voor je dochtertje kleren in maat 62/68 gekocht, dus waarom niet iets leuks voor jezelf "op de groei" kopen ?
Succes met de laatste loodjes! 

Wij doen ook wel aan de alcohol vrije avondjes maar toch is t anders. Haha als ik me zelf zo hoor lijk ik ook wel verslaafd
 Maar andere hebben dat met carpaccio of filet american. Daar heb ik totaal geen last van!  Vind eten op t moment toch al een ding. Vooral t verzinnen ervan. Vrijdag gewoon zitten janken omdat ik niet wist wat we moesten eten en echt een borreltje wou. 

Nog even volhouden inderdaad! Het ene moment snak ik er meer naar dan t andere. 
Fijn dat meerdere zich herkennen

Terug
Bovenaan