Jaloers!!

Hoi allemaal,

Ik heb een (klein) probleem. Maar laat ik aan het begin beginnen. Ik heb 3 kinderen: Bart, bijna 4, Anouk, net 2 en Lex, 3 maanden. Het gaat allemaal goed, ook met Lex erbij gaat het geweldig. Ze zijn heel lief voor hem. Maar sinds de geboorte van Lex is Bart jaloers op Anouk. Voordat Lex geboren was, was er nog niets aan de hand. Maar nou wil hij alles hebben wat Anouk ook heeft. En dan gaat het niet om het speelgoed waar Anouk mee speelt, maar meer om: hij wil ook een rose fiets, rose kleertjes, jurkjes, een bed met een opstaand randje, haar dekbedovertrekken, enz. Ik ben al bijna in staat geweest om een jurk in zijn maat te kopen en om een dag in een jurk te laten lopen, zodat hij die aan het eind van de dag niet meer aan wil, omdat iedereen hem uitlacht. (jaja, het zit er al vroeg in bij hem, grapje) Weet eigenlijk niet hoe hier mee om te gaan. Herkent iemand dit? Hoe hebben jullie dit aangepakt (of zouden jullie dit aanpakken als jullie in zo'n situatie komen)? En het is niet zo dat zij meer of leukere dingen heeft. Hij heeft een leuke felgekleurde fiets, stoere kleren die hij zelf mee heeft uitgezocht, net een 'nieuw tweedehands' bed in kleuren geverfd die hij leuk vond, dekbedovertrekken van b.v. Bob de Bouwer, een traptrekker (net nieuw), enz.
HELP, wat moet ik hiermee?!?!?!?!
Liefs, Brenda
 
Hi,

Zo te horen wil je zoon even niet de oudste zijn.... Dit heeft met de veranderde situatie te maken... Mijn oudste heeft dat ook gehad en het gaat echt over..... Bij de een uit het zich in woedeaanvallen, bij de ander in extra ondeugend gedrag en weer bij de ander in het "willen hebben" van andermans spullen....
Laat het gewoon maar even gaan, laat hem op haar fiets fietsen (samen delen), laat hem een keer in het weekend in haar bedje slapen.... Maak er geen strijd van... Benadruk de mooie bob de bouwer dekbedhoes... de mooie stoere fiets... (daar mag zusje dus ook mee spelen...). Bij ons moeten ze alles samen delen. Alles is van hun samen... Ze zijn nu met zijn drieën en hebben daardoor ook drie keer zoveel speelgoed.... Jouw zusje heeft dat gekregen, en jij mag daar ook mee spelen.... als je geen zusje had gehad, had je dus ook dat speelgoedje/fietsje... niet gehad om mee te spelen.... Het enige wat de oudste nog niet hoeft te delen, is speelgoed waar de ander nog echt te klein voor is.... (te gevaarlijk voor de middelste dus)

Sterkte en groetjes, Nynke
 
hoi brenda;
eigenlyk best grappig voor eventjes,zeg maar,
het zal ook vast wel weer over gaan,dat weet je toch?
je weet dat myn kids nog niet die 'jaloerse-broertjes' leeftyd hebben bereikt,
maar ik had zelf twee broers,ben de oudste,en herinner me maar al te goed dat zy
ook myn spulletjes jatten om ze dan uitvoerig te bekyken maar als het nieuwtje eraf was,speelden ze (net als ik) gewoon weer met de blokjes,
misschien helpt het als je hen samen laat 'verkleedpartytje' spelen,
(en foto's he bren...)voor later,zeg maar..haha
nee maar echt waar,maak je niet druk,hy wil gewoon zyn wereldje vergroten denk ik,
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan